به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، مجله « کانتر پانچ» داستان زنی سوری را نقل کرده است که در دام جهاد نکاح گروه های تکفیری سوری افتاده بوده است. در حالیکه به نظر می رسد گروه های تکفیری تنها برای ارضای تمایلات جنسی خود دختران را به عقد خود در می آورده اند که یکی از اهداف آنها افزایش جمعیت گروه های خود در مناطقی از سوریه است.

لینا، اسمی مستعار است که این مجله برای این زن انتخاب کرده است. به نوشته کانترپانچ: لینا زنی دمشقی است که ساده لباس پوشیده است. کتی بلند که تمام بدن او را پوشانده است و حجابش نیز موهایش را کامل پوشانده است.

او زنی است که آخر دهه سوم زندگانی خود را می گذارند. او که مطلقه و مادر سه فرزند است، در کنار خانواده خود زندگی می کند و برای حفظ معیشت خود مجبور به کار کردن است. روزی یکی از بزرگان به او پیشنهاد ازدواج با مردی را به او می دهد که تقریبا با او همسن است و او این پیشنهاد را تنها به امید بهبود وضعیت زندگی خود می پذیرد.

همسر جدید او مردی از منطقه ترما واقع در حومه شرقی دمشق است که تحت کنترل اسلامگرایان افراطی قرار دارد. بعد از اینکه لینا پیشنهاد او را می پذیرد برای زندگی به این شهر می آید. آنطور که او می گوید بعد از داخل شدن به شهر انگار قدم به شهر ارواح گذاشته است؛ شهری بدون آب، برق و کاملا نابود شده. او شوکه شده بود؛ چرا که با مردانی روبرو بود که سوری نبودند. آنها لباس افغان ها و عباهایی تا زانو به تن داشتند، سر خود را پوشانده بودند و قمه، چاقو و اسلحه با خود حمل می کردند. لینا متوجه می شود که تمامی زنانی که در آنجا بودند علیرغم داشتن حجاب، دارای پوشش های نامتعارف هستند.

پس از آن لینا از شوهر خود می خواهد تا در افکار و عقایدش تجدیدنظر کند. اما در عوض به جای اینکه اسلام واقعی را از کلام همسرش بیابد، اسلامی عجیب و غریب و منحرف شده را در کلام او می یابد. همسرش به او می گوید که تمامی بزرگان این شهر به جهاد امر کرده اند. جهاد ابعاد مختلفی دارد. جهاد سلاح، جنگ یا پول و در وقت نیاز نیز جهاد نکاح. همسرش به وی توضیح می دهد که مرد باید با زنان مطلقه یا زنان بیوه ازدواج کند. در جهاد نکاح بر هر مردی واجب است که با ۴زن ازدواج کرده و بعد از مدت کوتاهی او را طلاق دهد. بنابر این زن مطلقه دوباره به عقد یکی دیگر از مردان درآمده و به همین ترتیب این زنجیره ادامه دارد!

او وقتی ماجرا را متوجه می شود از شوهر خود می پرسد پس عده زن چه می شود؟ شوهرش در پاسخ او با تمسخر می گوید: این فتوایی است که شیخ باید بدهد.

اما اگر جهاد نکاح واجب است چرا از سوریه آغاز شد؟

منطقه ترما تحت سیطره گروه های جهادی قرار دارد و هر کس دیگری از این منطقه فرار کرده و رفته است. بنابراین حفظ تراکم جمعیت در این منطقه ضروری بود و درنتیجه این منطقه تبدیل به منطقه ای شد با روابط جنسی آزاد البته با حفظ مشروعیت!

بعد از گذشت یک ماه، همسر لینا تصمیم به ازدواج مجدد با زنی بیوه دیگری را می گیرد. او یک روز قبل از ازدواج جدید همسرش از پشت تلفن شنیده بود که همسرش برای زن جدید خود یک شرط گذاشت: اثبات توانایی های خود به همسرش نه تنها در میدان جنگ بلکه در رختخواب!

اوهم اکنون از ازدواج دوم خود ضربه دیده است چرا که دین وعقاید او و فرزندانش به بازی گرفته شده است.