به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارشها به ۸۷ میلیمتر رسیده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بارندگی ها در سال آبی گذشته ۸۲ میلیمتر بوده افزود: این رقم در متوسط دراز مدت رقمی حدود ۷۶ میلیمتر ثبت شده است.

ارتقایی ادامه داد: بارندگی ها در استان تهران حدود ۳۰ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران در خصوص حجم روان آبها نیز گفت: حجم روان آبها نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

ارتقایی با بیان اینکه حجم ذخایر سدهای تهران با وجود بارندگی ها تغییرات زیادی نداشته اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر سدها چیزی حدود ۴۲۵ میلیون متر مکعب است که نسبت به حجم ذخایر سدها در سال گذشته کمبود ۲۴۰ میلیون متر مکعبی را نشان می دهد.

گفتنی است، حجم ذخایر سدها در همین بازه ی زمانی حدود ۶۶۵ میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: بارندگی ها برخلاف پیش بینی سازمان هواشناسی بالاتر از نرمال و بارشهای اخیر بهترین بارندگی در سال جاری بوده است.

ارتقایی در پاسخ به این سوال که سامانه ی شرق همچنان با مشکل روبروست افزود: وضعیت سد لتیان با بارندگی ها اخیر کمی بهبود پیدا کرده است و همچنان در این سد و سد لار کمبود ۵۰ میلیون متر مکعبی آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اظهار داشت: برای رسیدن به متوسط بارندگی ها که رقمی حدود ۳۴۰ میلیمتر است باید بیش از ۱۵ مورد بارندگی مشابه بارشهای اخیر صورت گیرد.

وی در خصوص برخورد با مشترکین پرمصرف نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب باید با اخطار و محدود کردن انشعاب مشترکین پرمصرف نسبت به بهبود شرایط گامهای موثری بردارد.

لازم به ذکر است، که در حال حاضر سد امیرکبیر ۱۰۱ میلیون متر مکعب سد لتیان ۳۵ میلیون متر مکعب سد لار ۲۱ میلیون متر مکعب سد طالقان ۱۵۰ میلیون متر مکعب و سد ماملو ۱۱۷ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارند.