به گزارش پارس به نقل از العالم، " القحطانی" اولین زن عربستانی نیست که برای جنگیدن به سوریه می رود زیرا بسیاری از زنان عربستانی برای پیوستن به شوهران یا فرزندان خود در سوریه، در دو سال گذشته به این کشور رفته اند ولی این اولین بار است که یک زن عربستانی برای اجرای حمله ای انتحاری به سوریه می رود.

البته دو مساله بیش از هر چیزی باعث جنجالی شدن سفر القحطانی به سوریه شده است، نخست این که این زن عربستانی بدون همراهی هیچ یک از خویشاوندان خود به سوریه رفته است و مساله دوم اینکه القحطانی همسر شیخ ابومحمد الازدی مؤلف کتاب" اوضاع مخالفان دولت مسلمین" در حمایت از داعش است و همچنین گفته می شود که شیخ الازدی در سوریه حضور ندارد.


القحطانی در توییتر اعلام کرد که روز شنبه این هفته وارد سوریه شد و با برادرش که یک سال پیش به داعش پیوسته بود، دیدار کرد؛ البته شاید علت اعلام دیدار القحطانی با برادرش پایان دادن به انتقادهای مربوط به سفر القحطانی به سوریه بدون محرم باشد.

القحطانی در اولین روز ورودش به سوریه از طرفدارانش خواست که برای وی به منظور موفقیت در اجرای حمله انتحاری دعا کنند!
داعش از پیوستن القحطانی به گروه خود ابراز خرسندی کرد و وی را زنی شجاع و بهتر از مردانی که قادر به اجرای حملات انتحاری نیستند، معرفی کرد  .
برخی از کاربران توییتر مانند" حمود المطیری" فتواهای یوسف قرضاوی و محمد العریفی را عامل گمراهی جوانان عربستان دانستند و اعلام کردند که وضعیت به قدری وخیم شده است که زنان و مردان عربستانی فریب فتواهای شیطانی قرضاوی و العریفی را می خورند و خود را هلاک می کنند.
کاربری دیگر به نام حلیمه اعلام کرد که سفر القحطانی به سوریه مؤید خبر صدور فتوای جهاد نکاح در سوریه است.