به گزارش پارس به نقل از فارس، طی سال های گذشته توزیع شیر مدارس با مشکل بودجه مواجه بود و این باعث می شد که طرح شیر مدارس برای دانش آموزان ایرانی بر اساس هدف اولیه اجرایی نشود.

 

* ۹ میلیون جمعیت تحت پوشش طرح توزیع شیر رایگان مدارس

پس از واکنش رسانه نسبت به عدم توزیع شیر در مدارس امروز وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از توزیع شیر رایگان مدارس در صورت آمادگی شرکت های تولید کننده از پانزدهم آذرماه خبر داد.

وی ادامه داد: دستورالعمل مربوط به توزیع شیر رایگان مدارس در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۲ به استان ها ابلاغ شده است.

کیارشی اضافه کرد: بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که حدود ۹ میلیون دانش آموز و کارکنان شاغل در مدارس دولتی دوره های ابتدایی و دوره اول متوسطه تحت پوشش طرح توزیع رایگان شیر قرار می گیرند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد نوبت توزیع شیر در مدارس به میزان اعتبار مصوب از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بستگی دارد، افزود: اعتبار طرح مذکور در بودجه سال ۹۲ بالغ بر ۱۱۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که وزارت آموزش و پرورش به منظور هرچه بهتر اجرا شدن طرح، تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد ریال را در خواست کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و همکاری شرکت های تولید کننده لبنیات، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سقف ۷۰ نوبت توزیع شیر رایگان در مدارس توزیع کند.

رئیس جمهور نیز دیروز در اعلام گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه گفت: گزارشی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راجع به وضع دانش آموزان در مدارس داده بود و ضرورت اینکه باید از لحاظ سلامت و رشد دانش آموزان اقدام کند از این رو دولت تصمیم گرفت در همین ماه (آذر) توزیع شیر رایگان را برای مدارس انجام دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: توزیع شیر رایگان هم در دوره ابتدایی در سراسر و هم سه سال اول متوسطه از همین ماه شروع می شود؛ اینها قدم های کوچکی است که دولت تا پایان امسال بر خواهد داشت.

* توزیع شیر با اما و اگر

  بر اساس گفته های معاون وزیر آموزش و پرورش، خبر توزیع شیر و سقف ۷۰ نوبت نیز به اما و اگر بستگی دارد و آن هم تخصیص اعتبار و همکاری شرکت های تولید کننده است و این در حالیست که طی سال های گذشته شرکت های طلبکار در بحث شیر مدرسه تا مدت های طولانی در انتظار اختصاص اعتبار از سوی آموزش و پرورش بودند و برخی نیز از خیر همکاری با این وزارتخانه گذشتند.

امید است با توجه به صحبت های رئیس جمهور، مشکل تخصیص اعتبار حل شده و شیر بین دانش آموزان توزیع شود.