حمیدرضا کاظمی،  نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت و گو با پارس نیوز با اشاره برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار انتخابات الکترونیکی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و این امر نیز برای دور دوم انتخابات مجلس صورت گرفت که بسیار موفقیت آمیز بود و در ثبت نام داوطلبان، اخذ رای و اعلام نتایج بسیار کمک کرد.

نایب رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت کشور با نظارت شورای نگهبان باید در اسرع وقت زیرساخت های لازم را جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده کند و برنامه های نرم افزاری آن را بروز رسانی کرده و امکانات و تجهیزات سخت افزاری را فراهم کند.

وی افزود: انتخابات الکترونیکی باعث می شود که مردم در فرایند اخذ رای بسیار راحت باشند و در امر شمارش آرا با سرعت عمل می شود . بطور قطع در برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در بحث سرعت و دقت عمل می تواند کمک شایانی کند.

کاظمی بیان کرد: ما باید به سمتی برویم که بتوانیم از فناوری های روز دنیا به نحو احسن استفاده کنیم. بنابراین برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی یکی از اقدامات مهم و اساسی در بکارگیری فناوری ها است که می تواند در امر برگزاری انتخابات موثر عمل کند.