حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره افزایش قیمت اینترنت گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های اینترنتی با مشکلاتی روبه رو است و تجهیزات و زیرساخت‌های اینترنت که از سال‌ها پیش نوسازی نشده ، موجب شده ما نتوانیم همگام با جامعه جهانی اینترنت کارآمدی داشته باشیم؛ اما اینکه برای نوسازی تجهیزات اینترنت از جیب مردم هزینه شود نیز، پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: در  حال حاضر مردم با وجود پرداخت هزینه‌های اینترنت، خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند؛ به این معناکه خدمات ارائه شده از سوی اپراتورها متناسب با وجوه دریافتی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اپراتورها باید در ارائه خدمات بازنگری کرده و این خدمات را به شیوه مطلوب ارائه کنند، افزود: دولت باید از این حوزه حمایت کند تا زمینه بهسازی تجهیزات فراهم شود. این به معنای افزایش تعرفه و دریافت مبالغ بیشتر از مردم نیست. در واقع باید مانند خدماتی دولت در حوزه درمان به مردم ارائه می‌دهد، در حوزه اینترنت عمل شود.

فیروزی بیان داشت: هرچند اپراتورها به صورت شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند اما باید به این نکته توجه کرد که اینترنت یکی از ضرورت‌های امروز زندگی مردم است و دولت باید زمینه برخورداری از این خدمت را فراهم کند تا مردم ناچار نباشند، هزینه بیشتری برای اینترنت پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حالی که دولت برای افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کند 30 درصد و بیشتر از 30 درصد اینترنت را افزایش داده است و این به چه معنا است، در حالی که خدمات به همین نسبت رشد نکرده است و این رفتارها آن هم در آستانه انتخابات برخلاف منویات رهبری است.