حساس ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران بین پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار می شود. این مسابقه فردا از ساعت 14:30 آغاز می شود. 

تقابل این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده است. نکته بسیار جالب درباره تقابل های این دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران این است که دو تیم مقابل یکدیگر از لحاظ تعداد برد برتری نداشته اند. هر کدام هشت برد مقابل دیگری به دست آورده است و سه مرتبه کار به تساوی کشیده است.

 

در واقع تقابل فردا می تواند فینال همه سال های اخیر این دو تیم باشد. اگر بازی مساوی شود که هیچ اما اگر یکی از این دو تیم ببرد آنگاه برنده تمام جدال های سال های اخیر است و از لحاظ تعداد برد جلو می افتد. همین اتفاق حساسیت های این مسابقه را چند برابر می کند.

 

دیدارهای پرسپولیس و تراکتورسازی در دفعات مختلفی پر گل شده است، از جمله دیدار سال 77. در آن مسابقه پرسپولیس 5 بر دو تراکتورسازی را شکست داد که پر گل ترین دیدار تاریخ این دو تیم است.

نکته جالب آماری دیگر این است که تیم تراکتورسازی در خانه خودش بیشتر امتیاز گرفته تا خارج از خانه. این تیم در تمامی دیدارهایی که میزبان پرسپولیس بوده 27 امتیاز کسب کرده است. تبریزی ها در آزادی فقط 10 امتیاز گرفته اند.

 

در تقابل فردا پنج بازیکن پرسپولیس به نام های طارمی، امیری، منشا و کمال کامیابی نیا سابقه گلزنی به تراکتور را دارند که از این میان طارمی در دیدار فردا حضور ندارد و امیری هم به دلیل مصدومیت معلوم نیست به این مسابقه برسد یا خیر.

 

بهترین گلزن تاریخ برگزاری دو تیم فرشاد پیوس است، این بازیکن اسبق سرخ ها در تقابل های پرسپولیس و تراکتورسازی 9 گل زده است.

نکته دیگر به برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس برمی گردد. این مربی هرگز در مقابل تراکتور باخت نداشته است. از پنج تقابل برانکو با تراکتور سه بازی برد داشته و دو مسابقه نیز به تساوی رسیده است.

اما مهم ترین نکته دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی این است که سرخ های پایتخت 1035 روز است که مقابل حریف سرسخت و تبریزی خود تن به شکست نداده اند.