تیم ملی فوتبال کشورمان درحالی خود را آماده رقابت های جام جهانی 2018 روسیه می کند که درصدد است حضوری موفق در این مسابقات داشته باشد و بتواند با هدایت کارلوس کی روش به مرحله دوم صعود کند.

شرکت آدیداس که تامین کننده لباس تیم ملی ایران است، چندروز قبل، از پیراهن های 8 کشور مطرح جهان درجام جهانی فوتبال 2018 روسیه رونمایی کرد.

این شرکت از پیراهن تیم های ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014، اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 ، روسیه میزبان جام جهانی 2018، آرژانتین، بلژیک، ژاپن، کلمبیا و تیم ملی فوتبال مکزیک رونمایی کرد اما نکته قابل توجه حضور نداشتن لباس های تیم ملی ایران در این فهرست بود.

پس از این اتفاق، برخی ها به فدراسیون فوتبال انتقاد کردند که چرا پیراهن تیم ملی ایران در مراسم شرکت آدیداس رونمایی نشد که یکی از مسئولان فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: شرکت آدیداس حامی مالی فدراسیون فوتبال نیست و تنها تامین کننده لباس های تیم ملی است و به همین دلیل چند روز قبل از پیراهن تیم ملی رونمایی نشد. به دلیل وجود نداشتن قانون ( کپی رایت ) ما و شرکت آدیداس تصمیم گرفتیم تا اکنون پیراهن های تیم ملی را رونمایی نکنیم و امیدوارم این اتفاق 6 مارچ ( 15 اسفند ) رخ دهد.

او افزود: این مشکلات را فدراسیون های فوتبال مصر و مراکش هم داشتند و به دلیل دلالی بالا و وجود نداشتن قانون کپی رایت تصمیم گرفتند تا در ماه مارچ رونمایی را انجام دهند تا فرصت کمی را به دلالان برای تولید لباس های بی کیفیت دهند.

این مسئول درباره کیفیت لباس ها ادامه داد: به طور قطع لباس های تیم ملی کیفیت خوبی دارد و تکنولوژی گردش هوا را نیز دارد. امیدوارم مشکلات کمی که داریم نیز حل شود و تیم ملی حضوری مقتدرانه در جام جهانی داشته باشد.

البته گفتنی است، هنوز حضور طرح یوزپلنگ در پیراهن تیم ملی قطعی نشده است.