برانکو ایوانکوویچ پس از پایان تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: پرسپولیس خوب بازی کرد ولی همانطور که پیش از بازی گفتم این چهارمین شروع دوباره لیگ است که هر شروعی مشکلات خاص خودش را دارد.

وی افزود: من به بازیکنانم تبریک می‌گویم به خاطر اینکه مقابل تیم چهارم جدول انگیزه خوبی داشتند و چیزی که من را راضی می‌کند این است که ما در نیم ساعت‌ آخر با یک یار کمتر بازی کردیم و دو موقعیت صد درصد هم داشتیم ولی متأسفانه باز هم در ضربه آخر فرصت را از دست دادیم و به نظرم طارمی دیگر خیلی موقعیت از دست می‌دهد و اگر قرار باشد به همین شکل موقعیت‌ها از بین برود دچار مشکل می‌شویم.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر دوست دارم نکته مثبت بازی را ببینم و اینکه چهار فرصت صددرصد ایجاد کردیم و از این بابت باید راضی باشیم . طبیعی است که پرسپولیس دوست دارد همیشه ببرد اما رقبا هم دخیل هستند و نمی‌شود فقط ما برنده باشیم.

برانکو با تقدیر و تشکر از مسئولان شهر قدس گفت: تشکر من از این بابت است که آنها همه چیز را آماده کردند و نمی‌دانم آیا جای دیگری چنین زمینی را دیده بودیم یا نه.

وی درباره اینکه اشتباهات داوری علیه پرسپولیس و فرصت‌هایی که بازیکنان این تیم از دست می‌دهند باعث شده است تا اتفاقات فصل گذشته برای سرخ‌پوشان تکرار شود، گفت: متأسفانه این موقعیت‌ها مدام تکرار می‌شود اما اعتقاد دارم داور همیشه قصدش خوب است. ما نیز دنبال هیچ بهانه و کمکی از این لحاظ نیستیم اما همیشه در بازی‌ها اشتباهاتی به ضرر ما می‌شود. از طرف دیگر نزدن گل‌ها از مشکلات ماست و ما به دنبال راه‌حل و رفع اشکال هستیم تا ببینیم در نهایت چه می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه تفاوت وظایف طارمی در تیم ملی و پرسپولیس باعث نشده است تا او افت کند، گفت: نباید این دلیل ممکن باشد و می‌تواند دلیلی در تیم ملی باشد چون در تیم ملی طارمی در یک پست دیگر که پست او نیست بازی می‌کند و در تیم ملی نیز اصلا شانس گلزنی برایش ایجاد نمی‌شود اما در پرسپولیس حداقل در دو بازی اخیر 10 فرصت صددرصد را از دست داده هر چند که در مورد مهاجمان باید صبر کرد تا بازیکن به تجربه برسد. نکته دیگر اینکه نمی‌شود راحت اعتماد به نفس را به دست آورد و خیلی وقت‌ها بازیکن به همین دلیل از شانس گل زدن دور می‌ماند اما باید با تمرین این مشکل را حل کند.

وی در مورد اینکه آیا حضور طارمی در کمیته انضباطی به خاطر از دست دادن فرصت‌ها بوده است یا خیر، گفت: کسی به خاطر گل هدر دادن به کمیته انضباطی نمی‌رود شاید روی نیمکت بنشیند اما کمیته انضباطی خیر. هر چند که یکسری مسائل، مسائل داخلی باشگاه هستند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه دلیل احضار طارمی به کمیته انضباطی را می‌دانی یا خیر، گفت: می‌دانم ولی دلیلش را نمی‌گویم.

برانکو در مورد اینکه چرا بازیکنان پرسپولیس گل نمی‌زنند در حالیکه امروز در لیگ برتر مسن‌ترها خوب گل می زنند، گفت:‌چون بازیکن مسن آرامش و تجربه و ثبات دارد اما بازیکن جوان در حال رشد و تکامل است. آن چیزی که شما در بیست سالگی نمی‌بینی در سی سالگی به خوبی می‌بینی و به همین دلیل تجربه یک مشخصه مهم است و از سوی دیگر به همین دلیل ترکیب بازیکنان باتجربه خوب است. طارمی امسال سومین فصل حضور در لیگ برتر است و یا علی‌پور تازه بیست سالش شده است.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به خاطر گل نزدن‌های بازیکنان تغییری در ترکیب سرخ‌پوشان ایجاد شود، گفت: هر احتمالی در این زمینه وجود دارد.

وی در خصوص اینکه چرا قرار است خبرنگاران هفته‌ای یک روز به تمرینات بیایند، گفت: این تصمیم طبیعی و نرمال یک باشگاه است. من در خدمت شما و رسانه‌ها هستم و باشگاه پرسپولیس هم سایت دارد و می‌توانید از مسئولان باشگاه هم مصاحبه بگیرید و صحبت کنید.

خبرنگاری در خصوص درخشش راشودوویچ از برانکو پرسید و به او گفت آیا برای انتخاب گلر اول کار سختی ندارید که سرمربی پرسپولیس  پاسخ داد: خوشحالم که شما عملکرد خوب راشودوویچ را دیدید. ما او را به  عنوان یک دروازه‌بان و رقیب بیرانوند آوردیم و البته بیرانوند هم به عنوان گلر ملی‌پوش به پرسپولیس آمد. باید گچ دست او باز شود تا وضعیت او را بسنجیم، اما بیرانوند دروازه‌بان اول ما است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه پیش‌بینی می‌شد بعد از اخراج انصاری یکی از بازیکنان اوکراینی به زمین بیاید، ولی ظاهراً خود برانکو به آنها اعتقادی ندارد، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما هم می‌خواستیم ببریم. من رامین را بازی دادم چون تهاجمی‌تر است، حتی می‌خواستم کمال کامیابی‌نیا را در آن پست به میدان بفرستم ولی دیدید که با وجود ۱۰ نفره بودن، ما حمله می‌کردیم و آنها فقط در دقیقه ۹۳ یک شانس داشتند.

برانکو در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد علی علیپور افت کرده و شما از او راضی نیستید، گفت: هر بازیکنی در یک مقطع وارد بحران می‌شود، به‌خصوص مهاجمین. تیم‌های دیگر هم مقابل ما مقاومت می‌کنند، یادتان باشد اول فصل گفته بودم که امسال کارمان سخت‌تر است. مخصوصاً که ۳ ماه نفرات ملی‌پوش در اختیارمان نبودند، اما در کل با نتایجی که گرفتیم از شرایط‌مان راضی هستم.

خبرنگاری پرسید در بازی آینده که انصاری نیست، چه فکری می‌کنید؟ که برانکو گفت: این مشکل را حل می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه تراکتورسازی صدر جدول را از پرسپولیس  گرفت، گفت: انتظار نداشته باشید بعد از ۱۱ هفته با ۱۵امتیاز اختلاف بالاتر از تراکتور در صدر جدول باشیم. لیگ طولانی است و نتایجش نامعلوم. تراکتورسازی تقویت شده و استقلال و نفت هم همین‌طور. پیکان هم بالانشین است، سپاهان هم قطعاً بالا می‌آید. هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. همین الان تیم‌های پایین جدولی در بالای جدول هستند، مثل نفت آبادان که عالی کار کرده، به خاطر این است که می‌گویم کار بسیار دشوار است.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه همه‌جا گفته می‌شود تعدادی از بازیکنان پرسپولیس به سربازی می‌روند، گفت: چرا خودتان را به یک راه دیگر می‌زنید؟ همه اخبار را از شما می‌شنوند و من مرتب در مطبوعات می‌خوانم که این دو نفر به سربازی می‌روند، حالا شما چگونه از من سوال می‌پرسید، تعجب می‌کنم. منظور شما نوراللهی و عالیشاه است که همین‌جا اعلام می‌کنم. اگر موقع رفتن آنها به سربازی باشد، من نمی‌توانم قوانین کشورتان را تغییر بدهم، اما تا آنجایی که می‌دانم چنین چیزی نیست.