به گزارش پارس نیوز، 

مهیار فتحی پور روز سه شنبه درباره این طرح به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت : طرح فصل رویش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با هدف فعال کردن انجمن‌‌ های اسلامی از طریق آموزش و توانمندسازی نیرویی در فصل تابستان اجرا می شود.
وی افزود: ارتقاء سطح تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی مورد نیاز اعضا، انگیزه ‌‌و انسجام‌ بخشی در آموزش تشکیلاتی و تخصصی و ایجاد بستری برای رسیدن به اخوت ایمانی و تعلق تشکیلاتی بین اعضا از دیگر اهداف این طرح است.
وی خاطر نشان کرد: طرح فصل رویش بر سه اصل تربیتی آموزش‌ های معرفتی مبتنی بر سیر فکری - تربیتی، آموزش‌ های تشکیلاتی مبتنی بر افزایش توان مدیریت در راهبری انجمن اسلامی مدرسه و سایر آموزش ‌های مبتنی بر افزایش سطح مهارت‌ های فردی و اجتماعی است.
فتحی‌پور با اشاره به اینکه آموزش‌ های تشکیلاتی شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است، اضافه کرد: در بخش عمومی، دانش آموزان آموزش‌ های ناظر به مفهوم و چیستی کار تشکیلاتی، اصول و مبانی کار و تجربه ‌های موفق کار تشکیلاتی و غیره را فرا می گیرند و در بخش اختصاصی، آموزش ‌های تشکیلاتی خاص ناظر به اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانش ‌آموزان همچون اهداف، سیاست‌ها و ماموریت‌ های تشکل، آشنایی با برنامه‌ها، شرح وظایف و ساختار آن و غیره مورد توجه است.
وی با بیان اینکه آموزش ‌های مهارتی نیز شامل دو حوزه فردی و تشکیلاتی است، تصریح کرد: با توجه به تاکید نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی مبنی بر ضرورت آموزش مهارت‌ های فردی با استفاده از ظرفیت سازمان ‌های فنی حرفه‌ ای استان ‎ها، ارایه آموزش‌ های مهارتی در فصل تابستان در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.
فتحی پور اضافه کرد: در حوزه مهارت آموزی تشکیلاتی، مهارت‌ های ناظر به افزایش توان مدیریت یک تشکل دانش‌ آموزی در مدرسه اعم از مهارت سازماندهی شامل شناسایی، جذب، آموزش و توانمندسازی، بکارگیری، نظارت و ارزیابی، مهارت تشکیل و رهبری گروه، مهارت تعامل و همکاری و جلب مشارکت به ویژه دانش‌آموزان، کادر مدرسه و مسئولان سایر تشکل‌ ها، مهارت مدیریت زمان، برنامه‌ ریزی، مدیریت بحران و حل مسئله و مهارت برگزاری و اداره جلسه ها با کادر مدرسه و به ویژه جلسه های هیات مرکزی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
فتحی پور بیان کرد: آموزش مهارت های ناظر به کیفیت‌ بخشی به برنامه‌ های انجمن اسلامی مدرسه همچون مهارت برگزاری هیات، نمایشگاه، مراسم، تهیه گزارش از فعالیت‌ های انجمن اسلامی برای ارایه به مربی و تهیه خبر از فعالیت ‌ها، نامه ‌نگاری، تولید نشریه و مدیریت سایر رسانه‌ های انجمن اسلامی از جمله سایت، وبلاگ، کانال و استفاده از رسانه برای تبلیغ و اطلاع‌ رسانی برنامه ‌ها و ارائه محتوا از دیگر محورهای حوزه مهارت آموزی تشکیلاتی است.
گیلان افزون بر 370 هزار دانش آموز دارد.