نادر سلیمانی اظهار داشت: برای ساخت فیلم کودک و نوجوان ابتدا باید خود را جای کودک گذاشت مسئله‌ای که وجود دارد این است که بزرگترها بدون اینکه خود را جای کودک بگذراند برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند و فیلم می‌سازند باید مانند کودک باشند، نه اینکه فیلم‌هایی درباره کودک ساخته شود.

وی افزود: عواملی که می‌خواهند برای کودک و نوجوان فیلم بسازند باید از روحیات و نوع زندگی بچه‌ها شناخت کافی داشته باشد و در واقع کودک شوند.

بازیگر سینمای ایران گفت: برای ساخت یک فیلم خود کودک و نوجوان باید از روح، دل، روان و جسم کودک با خود او صحبت کنیم؛ در واقع سازنندگان می‌بایست با آرزوها و رفتارهای کودک و نوجوان ما آشنایی کامل داشته باشند و این در حالی است که این اتفاق نمی‌افتد.

وی بیان کرد: امروزه کودکان ما از ساخته‌ای غربی تغذیه می‌شوند، فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که هیجان در آن‌ها وجود دارد و ما باید به این موضوع فکر کنیم که اگر می‌خواهیم ساخته‌هایی برای کودک داشته باشیم که پند و اندرز در آن باشد باید به بخش هیجانی آن نیز فکر کنیم، بچه‌های امروز دنبال هیجان هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعفی که سینمای کودک و نوجوان ما دارد این است که بزرگترها برای کودک می‌نویسد اما از ذهن و دنیای کودکان رد نمی‌شوند که ببیند اگر آن‌ها در این سن کودکی بودند همان کار را انجام می‌دادند.

وی افزود: بسیاری از عوامل سینمایی شاید خیلی مسلط نیستند و کار کودک را برای خودشان می‌نویسند اما کار نام کودک دارد اما برای کودک نیست و این سبب می‌شود آن فیلم تاثیر خوبی را مخاطب کودک نداشته باشد.