هفتمین دوره آموزش کتابداران کتابخانه‌های کانون توسعه فرهنگی کودک از 3 تا 10 شهریور ماه در محل اردوگاه ناجا به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و در  طی این مدت 50 نفر از کتابداران و دستیاران آن‌ها مورد بازآموزی قرار خواهند گرفت.

 خدمات‌رسانی کتابداران، وظایف کتابدار، آشنایی با ادبیات کودک، شیوه‌های ترویج کتاب‌خوانی، آموزش کامپیوتر و کارگاه جلب مشارکت‌های محلی و ... از مواردی است که در این دوره  مورد بازآموزی قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام، کانون توسعه فرهنگی کودکان با هدف بالا بردن سطح دانش عمومی، اعتلا و گسترش فرهنگ و هنر و اخلاق دینی برای کودکان، به‌ویژه کودکان نقاط محروم کشور تأسیس شده است و از آن‌جا که هیچ جنبه‌ای از زندگی بدون آموختن فرهنگ مربوط به آن و البته از دوران کودکی، نمی‌تواند به کمال برسد، کانون توسعه فرهنگی کودکان با همراهی و همکاری دوستداران کودکان و با استفاده از تخصص‌ها و تجربه‌های آنان در توسعه و پربار کردن جهات فرهنگی - اجتماعی زندگی کودکان سراسر کشور فعالیت می‌کند. این فعالیت‌ها را اعضای داوطلب به عهده دارند و کلیه هزینه‌های این مؤسسه از راه کمک‌های افراد فرهنگ‌دوست و دوستدار کودکان تأمین می‌شود.