فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در مورد موضع ایران در مورد مذاکرات برجام در گفت‌وگو با پارس نیوز اظهار داشت: حجت‌الاسلام رئیسی قبل از انتخابات نیز در مورد مذاکرات با طرف غربی بارها صحبت کرده بود و بعد از انتخابات هم بحث مذاکرات را مطرح کرد چراکه علاقه ایشان رفع تحریم‌ها است و معتقدند که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باید رفع شود.

 

وی تصریح کرد: طرف ایرانی برای مذاکره با طرف غربی مشکلی ندارد و مذاکره را برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران می‌داند اما مشکل طرف غربی است و خواهان رفع تحریم‌ها نیست و تنها به دنبال مهار برنامه هسته‌ای کشورمان است لذا جمهوری اسلامی هیچگاه مشکل و ابایی از مذاکرات نداشته است.

آمریکایی‌ها خواهان تغییر متن برجام هستند

این کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: طرف غربی در حال حاضر، به دنبال توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر است و در عمل می‌گوید که برجام را قبول ندارد و نمی‌خواهد به متن فعلی برجام بازگردد. در واقع آمریکایی‌ها خواهان این هستند تا متن برجام را تغییر داده و فراتر از مسائل هسته‌ای، مسائل دیگری همچون موشکی را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: طرف مقابل نمی‌خواهد به برجام بازگردد و تنها به دنبال منافع خود در برجام است، اگر آمریکایی‌ها بدون حاشیه و با رفع تحریم‌ها برگردند ایران هم به میز مذاکره بازخواهد گشت اما اگر بخواهند به سبک و سیاق قبلی مذاکره را ادامه دهند ایران هیچگاه  مذاکره نخواهد کرد.

ایزدی خاطر نشان کرد: آقای رییسی برخلاف دولت قبلی، شیفته مذاکرات نیست و مذاکره را  قبول ندارد ولی برای رفع تحریم‌ها و بهبود اقتصاد کشورمان و با این شروط مذاکره خواهد کرد.