فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درمورد مذاکرات برجامی وین و تعیین شرط بیان کرد: هر آنچه در مذاکرات وین اتفاق می‌افتد جمع‌بندی و نظر نهایی این است که ما باید در مذاکرات خطوط قرمز را در هر شرایطی رعایت و لحاظ کنیم.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری آمریکا و هم پیمانانش در برجام تا به امروز خوش قولی برای ما نداشتند و ما جز بدعهدی از آن‌ها ندیده ایم و اگر هم امروز در مذاکرات وین و عده‌ای می‌دهند و پیشرفتهای مشخص می‌کنند اشتباه است و آنها باید از موضع مساوی بیان شود و توافق در همین سطح صورت بگیرد.

*در مذاکرات وین ما دست برتر هستیم و ما شرط تعیین می کنیم

طهماسبی ادامه داد: چرا که هم اکنون موضع برتر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. ما به تعهدات خود پایبند بوده و عمل کردیم و این آمریکا بود که به صورت یک جانبه از توافق حاصل شده برجام خارج شد و اقدامات خصمانه ای را ملت ایران انجام دادند از جمله تحریم های اقتصادی و اشخاص و بلوکه کردن دارایی های ایران.

این نماینده مجلس می گوید: امروز هم ما باید تمام این مسائل را در نظر بگیریم ما موافق هستیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری با دنیا ارتباط عادلانه و منصفانه داشته باشیم و با جهانی آن در ارتباط باشیم اما دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر هم تیم مذاکره کننده می‌خواهند با دولت آمریکا به توافقاتی برسند باید تمام بدعهدی ها و رفتارهایی را که در گذشته از دولت آمریکا دیده‌ایم را در نظراتشان و گفتار هایشان لحاظ کنند.

او تصریح کرد که قطعاً برتری در گفتگو و حق مسلم ای که برای ملت ایران و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته است بابد لحاظ شود. از این جهت می گویم برتری که ما به خودمان پایبند بوده ایم و تخطی نکردیم و سانتریفیوژها را دولت در آن زمان بر اساس توافق برجام از بین برد.

طهماسبی در انتها یادآورشد که بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای متوقف شد و اینها هزینه هایی بود که ما در مقابله با برجام و پایبندی به تعهدات پرداختیم اینا هزینه‌های سنگینی بود بنابراین امیدوار هستیم که مذاکره‌کنندگان به نحوی رفتار کنند تا مجدداً هزینه‌های اینچنینی را بر ملت ایران تحمیل نکنند