به گزارش پارس نیوز، بعد از توئیت تهدیدآمیز ترامپ بسیاری از دانشگاهیان در فضای مجازی به این اقدام واکنش نشان داده و با تمسخر چنین حرکتی تصاویر بسیاری را از دستگیری سربازان امریکایی در خلیج فارس به اشتراک گذاشته و ناتوانی و ذلت آمریکا در مقابل نیروهای مسلح و مردم انقلابی ایران را به ترامپ یادآوری کردند.

سخنان مداخله جویانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هم از مسائلی بود که باعث واکنش دانشگاهیان در فضای مجازی شد.

* مرگ بر امریکا

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی با هشتگ مرگ بر امریکا نوشته است: « آنانکه نمی‌فهمیدند، کم کم متوجه می‌شوند که مرگ بر آمریکا یعنی چه...»

* احمقی حدی دارد!

علیرضا زاکانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم در توئیتی درپاسخ به یاوه‌گویی‌ ترامپ نوشته است: « احمقی حدی دارد، آمریکا و هم پیمانانش در سوریه و عراق، مقابل اراده مقاومت غلطی نکردند حالا این مردک،کانون آن را تهدید می‌کند!

* مداخله در امور ایران و فضولی موقوف!

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم در توئیتی نوشت: « مداخله در امور ایران و فضولی موقوف! ملت رشید و انقلابی ایران با تاریخ و فرهنگ درخشان و هوش و استعداد سرشار، نیاز به قیّم آن هم از نوع آمریکایی ندارد! ترامپِ منفور و هم پالکی‌هایش این بساط و خیمه شب بازی را جمع کنند و گرنه سیلی محکمی خواهند خورد.»

 

وی در پیام دیگری هم نوشته است: «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد! با تهدید‌‌ِ توهین‌آمیز ترامپ نسبت‌ به آقای‌ روحانی، به فضل الهی جامعه ایرانی با عبور از نگرش خوش بینانه به غرب، یکپارچه و منسجم بار دیگر استیصالِ‌ آمریکا را به نمایش می‌گذارد. الحمدلله الذی جعل أعدائنا من الحمقاء»

* بر خلاف ترامپ ایران اگر لازم باشد به جای تهدید اقدام می‌کند

مهدی محمدی هم در پیامی نوشت: «ترامپ روحانی را تهدید کرده که هرگز امریکا را تهدید نکن! نمی‌داند بر خلاف او که فقط هارت و پورت می کند ایران اگر لازم باشد به جای تهدید اقدام خواهد کرد.

* بزرگتر از ترامپ هم نتوانستند غلطی کنند

سید وحید دلبری استاد دانشگاه هم نوشته است: «آخه یکی نیست به ترامپ و دار دسته‌ش بگه، پسر خوب، یانکی، گاوچرون خب قبل‌تر از تو و بزرگتر از تو و قوی تر از تو هیچ غلطی نتونستند بکنند تو که اصلا در حد تهدید کردن نیستی، برو همون هتلت‌ رو بگردون!»

* یادآوری ذلت سربازان آمریکایی در خلیج فارس

علی خضریان عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم با توئیتی به زبان انگلیسی و ارسال تصویر زیر، قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی سربازان آمریکایی را به ترامپ یادآوری کرده است.

 

* آمریکا با این سربازا می‌خواد جلوی یک لشکر «محسن حججی» بجنگه؟

علی فلاحتکار فعال دانشجویی هم نوشت: «گریه تفنگدارهای آمریکایی رو وسط مهربونی پاسدارای ایرانی رو مقایسه کنید با اقتدار چشم «محسن حججی» وسط داعشی‌ها.... ما همچین سربازایی داریم» ، « آمریکا با اینا می‌خواد جلوی یک لشکر محسن حججی بجنگه ؟»

 

*  حماسه دریادلان سپاه تا حالا اینقدر تماشایی و دیدنی نشده بود!

میلاد امینی هم تصویر زیر را به اشتراک گذاشته و در توئیتی نوشته است: « آقای ترامپ از شما متشکریم! هیچ موقع حماسه دریادلان سپاه اینقدر تماشایی و دیدنی نشده بود!»

 

* فروریختن نظام محاسبات اتاق فکر آمریکا

هاتف الرحمن صالحی از اعضای اسبق بسیج دانشجویی هم نوشت: « ‌سلسله توئیت های ‎ترامپ و ‎پمپئو نشان می‌دهد نظام محاسبات اتاق فکر آمریکا که در سالیان اخیر حساب ویژه ای بر روی حلقه ‎اعتدال باز کرده بود، با مواضع انقلابی و منطقی اخیر دکتر ‎روحانی، به کلی فرو ریخته است!  بلاشک چله انقلاب، آوردگاه تادیب دشمنان خواهد شد!»

 

پیام ها و توئیت‌هایی که خواندید تنها نمونه هایی از واکنش دانشگاهیان به یاوه‌گویی های ترامپ و دولتمردان آمریکایی بود. بسیاری از دانشگاهیان با تصاویر و پست‌های مختلف پاسخ توئیت تهدیدآمیز ترامپ را دادند و به نوعی با تمسخر این موضع رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که آمریکا اگر می‌توانست اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد تا کنون چنین کاری را کرده بود.