به گزارش پارس نیوز، 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امروز (پنج‌شنبه) در پایان نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان اعلام کرد: «‌با ایران علیه آمریکا متحد نخواهیم شد، اما باید چارچوبی برای اعتمادسازی بین طرف ها ایجاد شود. ما همچنین شرکت های آمریکایی را در چارچوب اختلاف با آمریکا بر سر ایران مجازات نمی کنیم». وی افزود: خواهان توسعه توافقنامه هسته ای ایران و راضی کردن آمریکا با آن هستیم.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال توپ را به زمین ایران انداخت و گفت :« ما تا زمانی که ایران به این توافق پایبند باشد از آن حمایت خواهیم کرد. ما خواستار گسترش توافق هسته ای با ایران و متقاعد کردن آمریکا در این زمینه هستیم».

مکرون همچنین درباره گزارش‌ها مبنی بر احتمال خروج توتال از پروژه‌ پارس جنوبی گفت: «ما نمی‌خواهیم شرکت‌های فرانسوی را به ماندن در ایران مجبور کنیم؛ رئیس‌جمهور فرانسه، مدیر عامل توتال نیست. من خواهان آن هستم که شرکت‌های فرانسوی بتوانند با توجه به پتانسیل بازار ایران، در این کشور بمانند ولی مدیر اجرایی توتال از منافع خودشان دفاع می‌کند. این وظیفه آنهاست که خطر ماندن در ایران را با خطرهایی که در عربستان و آمریکا متوجه آنها می‌شود، مقایسه کند».

رئیس جمهور فرانسه همچنین در واکنش به جنایت‌های وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی، گفت: «اقدامات شنیعی» هنگام سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها توسط اسرائیل صورت گرفت.