گروه تحلیلی خبری"پارس"_ باران بهاری: با وجود اینکه روحانی و حامیانش پیش از روی کارآمدن از نقدپذیری و  بر شعار «ادب مرد به ز دولت اوست» تاکید داشتند  که ادبیات رئیس‌جمهور پس از روی کار آمدنش هر روز بدتر از روز گذشته شده و گویا کارنامه توهین روحانی به منتقدانش هر روز پررنگ تر می‌شود.

رئیس‌جمهور امروز در پنجاه و هفتمین مجمع عمومی بانک مرکزی در اظهاراتی در حالی منتقدان اقتصادی خود را به کم عقلی متهم کرد که فشار تورمی سیاست‌های دولت بر دوش مردم وضعیت زندگی آنان را فلج کرده و حتی بنا بر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در دی ماه دو رقمی شده است.

روحانی در حالی منتقدانش را که به خاطر سیاست های غلط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجه دولت یازدهم، هر روز بر جمعیتشان افزوده می شود، برنمی تابد که همواره تنها شعار نقدپذیری را به مردم داده است.

با وجود اینکه روحانی و حامیانش پیش از روی کارآمدن از نقدپذیری و  بر شعار «ادب مرد به ز دولت اوست» تاکید داشتند که ادبیات رئیس‌جمهور پس از روی کار آمدنش هر روز بدتر از روز گذشته شده و گویا کارنامه توهین روحانی به منتقدانش هر روز پررنگ تر می‌شود.

دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با برچسب‌های متعدد نسبت به منتقدان فضای نقد را بر آنها بسته‌ است. «بی‌سواد»، «لبو فروش»، «افراطی»، «متحجر»، «بی‌اخلاق»، «بی شناسنامه»، «کسانی که از جایی خاص پول می گیرند» تنها بخشی از برچسب‌هایی است که جریان دولت با استفاده از آن سعی در از بین‌بردن فضای نقد در کشور می‌کند.

توهین های روحانی کار را به جایی رسانده است که اکنون برخی حامیان دولت نیز زبان به گلایه گشوده اند. این ادبیات در حالی از سوی روحانی به سریالی ادامه دار بدل شده است که وی بارها از شنیدن انتقادها سخن گفته است. حرفهایی که امروز برای ناظران به یک رویای دور تبدیل شده است. روحانی پیش‌تر گفته بود: "حتی اگر مخالفین راه این دولت یک درصد باشند، آن یک درصد حق دارند حرف بزنند و نقد کنند".

توهین های روحانی کار را به جایی رسانده است که اکنون برخی حامیان دولت نیز زبان به گلایه گشوده اند و این ادبیات در حالی از سوی روحانی به سریالی ادامه دار بدل شده است که وی بارها از شنیدن انتقادها سخن گفته است.

این سریال دنباله‌دار در حالی ادامه یافته است که کمتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ در کشور وجود دارد که طعم تذکر و توقیف را در  این یکسال و چند ماه نچشیده باشد، علیرغم اینکه  حسن روحانی در بیستمین جشنواره مطبوعات گفته بود: "در هیات وزیران به مسئولان گفته‌ام که نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست.