پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- قاسم حسینی- ۱- کنت دمارانش که بیش از ده سال ریاست سرویس اطلاعاتی فرانسه را دردوران جنگ سرد دراختیارداشته است،در دیداری با دونالد ریگان رییس جمهور امریکا ، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را اینگونه پیشنهاد می دهد:

"من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی،شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور،برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد.راه های بی شماری که یکی از آنها عاقلانه است و به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون تن نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم،در صورت امکان بنده پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات«مسکیتو[Mosquito:پشه مالاریا]،» نامیده ام،شروع کنیم.

او پرسید: چرا مسکیتو؟

-چون یک پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد،ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد،دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود.تا به حال هیچ کس ندیده که خرس یک پشه مالاریا را بکشد.بنابراین،پشه مالاریا می تواند یک دشمن بسیار خطرناک باشد.حالا چیزی که می خواهم بگویم این است که ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم."

۲-مهمترین کارکرد پشه، مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسیرفرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب فرد یا افراد، هم اورا ازکاراصلی بازمی دارد و هم اینکه باعث بهم ریختن عصبی و احتمالا واکنشهای حساب نشده خواهد کرد.

کانال تلگرامی آمدنیوز وری استارت ها و اقدامات جریان انحرافی، دقیقا چنین ماموریتی است.مشغول سازی مسئولان به خود و غفلت از اقدامات اصلی . اینها  به دنبال پرت کردن حواس نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و مسئولان کشور از چه موضوعاتی هستند؟

۳- علاوه بر  مشغول سازی و پرت کردن حواس نهادهای امنیتی و ایجاد سوژه ها ی غیر اصلی برای انها، کارکرد دیگر انهابدنام سازی انقلاب و نظام است. بنظر می رسد یک شبکه  امنیتی شیطانی پشت این داستان‌ها باشد.