وزارت خارجه روسیه در واکنش به لغو سفر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به مسکو اعلام کرد، روسیه معتقد است که بهانه مورد استفاده توسط وزیر خارجه انگلیس برای لغو این سفر «نامعقول» است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در پی بالا گرفتن تنش میان غرب و روسیه بر سر بحران سوریه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس سفرش به مسکو را لغو کرد.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، انسجام و ثبات در سیاست خارجی کشورهای غربی مدتهاست که قابل مشاهده نیست.

وی به «اسپوتنیک» اعلام کرد: «لغو سفر پس از آن صورت گرفت که تاریخ آن تغییر کرده بود. دلایل عنوان شده توسط طرف بریتانیایی متفاوت است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «ما این برداشت را داریم که همکاران غربی ما در دنیای خودشان زندگی می‌کنند که در آن سعی دارند تا به طور یکجانبه طرح‌های جمعی ایجاد کرده و به صورت یکجانبه آن را تغییر دهند و بهانه‌های غیرمعقولانه نیز مطرح کنند».

زاخارووا ادامه داد: «روسیه همواره خواستار روابط باثبات بر اساس قوانین بین‌المللی بوده است. متأسفانه ثبات و انسجام مدتهاست که دیگر در سیاست خارجی کشورهای غربی قابل مشاهده نیست».

قرار بود جانسون تا ساعاتی دیگر لندن را به مقصد روسیه ترک کند، اما به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف» در پی اقدام نظامی آمریکا در سوریه و افزایش تنش میان طرفین، این سفر لغو شده است.

بنا بر این گزارش، جانسون پس از مشورت با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی‌اش، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

این سفر، اولین سفر یک وزیر خارجه انگلیس به مسکو در پنج سال گذشته بود. این دومین بار است که سفر جانسون به روسیه برنامه‌ریزی می‌شود، اما این سفر به بعد موکول می‌شود.

آمریکا بامداد روز گذشته با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب، یک پایگاه هوایی در حمص را هدف حمله قرار داد.

دولت سوریه با تأکید بر اینکه چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد، گفته است که هرگز از چنین سلاح‌هایی استفاده نمی‌کند.