دانش‌آموزان و دانشجویان شهر واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا بار دیگر در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، کلاس‌های خود را ترک کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش کرد، در «راکویل» ایالت «مریلند»، دانش‌آموزان دبیرستان «ریچارد مونت‌گومری» حدود ساعت 10:00 صبح به وقت محلی کلاس‌های درس را ترک کردند تا علیه ترامپ راهپیمایی کنند.

 

این دانش‌آموزان با به دست گرفتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: «با یکدیگر قدرتمندتر هستیم» به سمت ساختمان دادگاه حرکت کردند تا اعتراض خود را به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان ابراز کنند.

طبق این گزارش، حدود یکصد دانش‌آموز به خیابان‌های آمریکا آمدند تا اعتراض خود را نشان دهند اما در حین اعتراضان یک نوجوان 15 ساله که کلاهی را در حمایت از ترامپ بر سر گذاشته بود، مورد حمله دانش‌آموزان معترض قرار گرفت و زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

 

دانش‌آموزان بعد از آنکه به مقابل ساختمان دادگستری رسیدند، روی پله‌ها ایستادند و علیه ترامپ شعار دادند: «او رئیس‌جمهور ما نیست».

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانش‌آموزان آمریکایی بعد از یک ساعت و نیم راهپیمایی مجدداً به مدارس خود بازگشتند.

روز سه‌شنبه هفته جاری، دانش‌آموزان دبیرستان «وودرو ویلسون» در واشنگتن کلاس‌های خود را ترک کردند و به سمت هتل ترامپ حرکت کردند تا اعتراض خود به انتخاب او به عنوان رئیس جمهور جدید‌آمریکا را نشان دهند.

 

روز دوشنبه نیز، دانش‌آموزان «سیلور اسپرینگ» ایالت مریلند نیز در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تظاهرات برپا کردند.

در فلوریدا نیز، دانش‌آموزان حداقل 6 دبیرستان و دانشجویان دو دانشگاه کلاس‌های درس خود را در اعتراض به وعده ترامپ مبنی بر اخراج بیش از سه میلیون مهاجر غیرقانونی، ترک کردند.