به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: استان نینوا نقطه پایان گروه تروریستی داعش خواهد بود.

وی امروز در حاشیه دیدار با هیئتی از اعضای شورای استانداری نینوا و نمایندگان آنان در پارلمان عراق گفت: نینوا نقطه پایان داعش خواهد بود و بهترین پاسخ به این گروهک تروریستی یکپارچه کردن تلاش ها و همکاری با یکدیگر و نیز دوری جستن از سیاست چند محوری و تحریک و زورآزمایی یک گروه علیه گروهی دیگر است، زیرا این اقدامات به نفع هیچ کس نیست.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر لزوم یکپارچه کردن تلاش ها برای پاکسازی استان نینوا و سپردن مدیریت این استان به دست اهالی آن از سیاست تحریک و گروه بندی قومی و طایفه ای و یا صف بندی یک استان علیه استان یا مرکز دیگر انتقاد کرد.

وی با قدردانی از موفقیت ها و دستاوردهای دولت در یکصدر روز اخیر، بر آغاز هرچه زودتر عملیات آزادسازی نینوا تاکید کرده و گفت: باید برای ارائه خدمات و مبارزه با فساد به رقابت برخاست زیرا هرگونه درگیری و تنش به منظور در تنگنا قرار دادن قوه مقننه و یا مجریه تلاشی بی حاصل است که هیچ نفعی برای مردم ندارد.

العبادی همچنین اظهار داشت: « ما امروز در همبستگی سیاسی با پارلمان و ریاست جمهوری به سر می بریم و راهبرد دولت مسلح کردن آن دسته از اهالی استان های مختلف است که مبارزان واقعی هستند و چیزی که برای ما مهم است کیفیت است نه تعداد از همین رو رزمندگانی را لازم داریم که مقاوم بوده و دشمن را شکست دهند بنابراین درست نیست اخباری در مورد محاصره یک گروه نظامی یا شکست آنان به گوش ما برسد زیرا وظیفه رزمندگان ایستادگی و جانفشانی و تحقق پیروزی است».

ادعاهای دروغین داعش برملا شده است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: داعش همه گروههای عراقی از جمله ایزدی ها و کُردها را هدف حملات خود قرار داده است و دروغ بودن ادعاهای آنان مبنی بر دفاع از اهل تسنن عراق برملا شده است، زیرا مناطق سنی نشین را نیز هدف قرار داده و اهالی آن را به قتل رساند و  قبل از هر چیز به اسلام توهین کرد و تمام شیوه هایی را که اسلام به عنوان دین رحمت و انسانیت با آن مخالف است، در پیش گرفته است.

نخست وزیر عراق پیش از این گفته بود فقط استان های الانبار و نینوا در اشغال داعش باقی مانده است و نیروهای عراقی عازم استان الانبار هستند تا امنیت این استان را که در مرزهای عراق و اردن قرار دارد، تامین کنند و به این ترتیب استان های الانبار و نینوا، آخرین استان های عراق هستند که تحت کنترل داعش مانده اند.


وی همچنین به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد فرماندهی عملیات آزاد سازی استان نینوا تشکیل شود.