به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس شورای پاپی واتیکان در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، ضمن اعلام پیام تشکر پاپ فرانسیس به این مرجع تقلید، بر لزوم اتخاذ مواضع روشن رهبران مذهبی بر ضد خشونت تأکید کرد:

در این نامه که از سوی کاردینال جان لویی توران، رئیس شورای پاپی به آیت‌الله مکارم شیرازی نوشته شده است و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است، آمده است:

از: واتیکان، 21 اکتبر 2014

به: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی

عالی‌جناب،

شما در تاریخ 18 اوت 2014 (27 مرداد 1393) به عالی‌جناب پاپ فرانسیس نامه محترمانه‌ای در مورد محکومیت قاطع جنایات گروه به‌اصطلاح «دولت اسلامی» بر ضد مسیحیان، ایزدی‌ها و دیگر مذاهب و اقوام مرقوم فرمودید.

پاپ فرانسیس از جناب‌عالی به‌خاطر این نامه و موضع‌گیری‌تان تشکر می‌کند، زیرا اتخاذ مواضع روشن رهبران مذهبی بر ضد خشونت، مخصوصاً خشونت‌هایی که به اسم دین انجام می‌شود، لازم و ضروری است. در واقع، افراد مؤمن نیازمند و منتظر شنیدن صدای هدایت خصوصاً در لحظات سخت، از رهبران مذهبی خود هستند.

از سوی دیگر، من با جناب‌عالی موافقم که محکوم کردن بی‌عدالتی و جنایت‌هایی که رخ داده یا ممکن است در آینده رخ دهد، باید صریح و اجماعی باشد. یک دلیل معتبر برای این حقیقت آن است که ادیان باید عدالت، صلح و برادری را ترویج کنند.

من می‌توانم به شما اطمینان دهم که کلیسای کاتولیک تحت هدایت پاپ فرانسیس برای گسترش و دفاع از جایگاه و شأن انسانیت و حقوق از دست رفته آن تلاش می‌کند.

فرصت را مغتنم می‌شمارم، برای شما بهترین آرزوها برای آرامش و سلامتی می‌کنم.

کاردینال جان لویی توران ــ رئیس شورای پاپی