پايگاه خبري تحليلي «پارس»-در ادامه انتصابات فاميلي در دولت يازدهم، از بستگان علي اكبر ناطق نوري فرد جديدي وارد دولت شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،در ادامه انتصابات فاميلي در نهاد رياست جمهوري، وزارت علوم و ساير دستگاههاي دولتي كه از اقوام نزديك حسن روحاني و ومسوولين ارشد دولت يازدهم هستند بستگان علي اكبر ناطق نوري، فرد جديدي را وارد دولت كردند.

بعد از سفر ناكام محمدجوادظريف به قم و ناتواني وي در اقناع مراجع و علما نسبت به توافقنامه هسته اي ژنو، برخي مشاورين دولت يازدهم حميد ناطق نوري برادرزاده علي اكبر ناطق نوري را براي ارتباط اين وزارتخانه با مراجع و علماي قم، معرفي كرده اند.

nateghnoori (1)

حميد ناطق نوري فرزند احمد ناطق نوري نماینده پیشین نور و محمودآباد و برادرزاده علي اكبر ناطق نوري است. وي ارتباطاتي با برخي علماي قم دارد. در جريان انتخاب استاندار مازندران، احمد ناطق نوري اصرار فراواني بر انتصاب وي داشت كه اين اصرار و پيشنهاد، مورد قبول تيم رحماني فضلي، حسين مرعشي و اسحاق جهانگيري قرار نگرفت.

بر اساس گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «پارس»،حمیدرضا ناطق نوری 45 ساله، دکترای حقوق دارد و چندي پيش يك دانشگاه غيرانتفاعي تاسيس كرد و در حال حاضر مدير مؤسسه عالي غیرانتفاعی «محدث نوری» است.

دولت يازدهم تلاش دارد از بين علي اكبر ناطق نوري، علي لاريجاني و محمدرضا عارف يكي را به عنوان رياست مجلس دهم، معرفي كند كه حسن روحاني بيشتر به ناطق نوري تمايل دارد.

nateghnoori

لازم به ذكر است پيش از اين نيز از خانواده ناطق نوري، انتصاباتي در دولت تدبير و اميد، صورت گرفته بود. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی یکی از باجناق های علي اكبر ناطق نوری است. یکی از نمایندگان مجلس در روزهای رای اعتماد به وزرا به این موضوع اشاره کرد و آخوندی را سهم ناطق نوری در دولت روحانی خوانده بود.

آخوندي در سال 1361، معاونت سیاسی وزیر وقت کشور ناطق نوری را عهده دار بود و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.

nateghnoori (3)

دومین نفر از نزدیکان ناطق نوری، سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی است که از سوی روحانی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده است. وي نیز همانند آخوندی باجناق ناطق نوری است. شهیدی محلاتی، مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی روحانی و مشاور وی در امور روحانیت بود.

احمد ناطق نوری نماینده سابق نور و محمودآباد برادر علي اكبر ناطق نوري نيز در حال حاضر مشاور عالی وزیر نفت است. وي در مورد برخي انتصابات و قراردادها در وزارت نفت، نظرات خود را به وزير نفت اعلام مي كند.

nateghnoori (2)