« مارتین گریفیتس » نماینده سازمان ملل در امور یمن، روز پنجشنبه در سخنانی در جمع اعضای شورای امنیت، از اقدام آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن انتقاد کرد.

او با درخواست از دولت آمریکا برای لغو این تصمیم، گفت که تروریستی نامیدن جنبش انصارالله، موجب شیوع گرسنگی در یمن شده و کمک‌رسانی سازمان ملل را با مانع روبه‌رو می‌سازد.

گریفیتس افزود: «بیم آن وجود دارد که توصیف حوثی‌ها به عنوان سازمان تروریستی، تأثیرات به شدت خطرناکی بر تمامی طرف‌های درگیری در یمن بگذارد.»

او سپس خواستار از سرگیری روند سیاسی در یمن در نزدیکترین زمان ممکن شد و گفت که مسیر رسیدن به صلح در یمن در گذشته آسان نبود و اکنون دشوارتر شده است، اما همچنان راه خروجی وجود دارد، به شرط اینکه اراده واقعی برای آن وجود داشته باشد.

نماینده سازمان ملل همچنین حمله به فرودگاه عدن در تاریخ دهم دی ماه که بیش از ۲۵ کشته و ۱۰۰ زخمی در پی داشت را محکوم کرد.

در این نشست مجازی «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز تروریستی نامیدن جنبش انصارالله و تنی چند از رهبران این جنبش را موجب وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در یمن دانست و از آمریکا خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

پیش از این ، «مارک لوکوک» مدیرکل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داده بود که تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن از سوی دولت آمریکا می‌تواند به فاجعه انسانی و قحطی بی‌سابقه در چهل سال اخیر منجر شود.

روز دوشنبه (۲۲ دی)، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».