به گزارش پارس نیوز، 

رای الیوم در مطلبی با اشاره به احتمال برکناری جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا آورده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شکل تلویحی از احتمال استعفا یا برکناری جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور طی روزهای آتی خبر داد و آن هنگامی بود که از تغییرات گسترده آتی در دولتش خبر داد و اینکه وزیر دفاع خود را فردی دموکرات خواند که کنار رفتن از پستش را بررسی می کند. ترامپ گفت که همه می روند.

این رسانه می نویسد: رئیس جمهور آمریکا نمی تواند به طور ناگهانی به این موضوع یعنی برکناری ماتیس بپردازد مگر اینکه تصمیمی در این زمینه گرفته باشد و جایگزین وی را آماده کرده باشد و بعید نمی دانیم که جان بولتون مشاور امنیت ملی کنونی جای وی را بگیرد و یا حتی نیکی هیلی که تا آخر سال جاری میلادی بیشتر نماینده آمریکا در سازمان ملل نیست، جایگزین ماتیس شود.

رای الیوم نوشت: آیا میان استعفای ماتیس و جنگ ضد ایران رابطه ای وجود دارد؟ جواب بله است زیرا ترامپ خواهان وزیر دفاع قوی است که تردید به خود راه ندهد و بحث و جدلی نداشته باشد و شاید بهتر از جان بولتون که یکی از کوبندگان بر طبل جنگ علیه ایران است و دیدگاهش با دیدگاه اسرائیلی ها در این زمینه تطابق دارد، وجود ندارد. نباید انگیزه های انتقام جویانه ترامپ علیه کسانی که با تصمیماتش مخالفت می ورزند را نیز فراموش کرد که در راس آنها ماتیس قرار دارد و قبلا نیز بر همین اساس؛ رکس تیلرسون از پست وزیر خارجه و مک مستر از سمت مشاور امنیت ملی کنار گذاشته شد.

این رسانه می نویسد: ترامپ با نزدیک شدن موعد تحریم صادرات نفت ایران در پنجم ماه آینده میلادی یعنی حدود دو هفته دیگر، در این راستا گام بر می دارد. سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر ماه گذشته میلادی و نشان دادن تصاویر و نقشه های نیروگاههای هسته ای مخفی ایران و نیز کارخانه های موشک های حزب الله در ضاحیه جنوبی و در نزدیکی فرودگاه بیروت و پس از آن سفر جان بولتون به قدس اشغالی و چند روز ماندن در آنجا؛ شاید همگی به گونه ای تفسیری از طرح آتی ترامپ اعم از برکناری وزیر دفاعش ماتیس یا احتمال انتخاب مشاور و نزدیکترین مردم به قلبش و استراتژی اش یعنی بولتون یا هر فرد دیگری که بدون مناقشه این طرحها را اجرا کند، است. خدا می داند.