به گزارش پارس نیوز، 

نظامیان صهیونیستی طی هفته‌های گذشته ده‌ها خبرنگار را زخمی کرده‌اند.

 تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته دست‌کم ۵۵ خبرنگار را که تظاهرات در نوار غزه را پوشش می دادند،  زخمی کرده‌اند.

بنا بر این بیانیه شمار تهاجم نظامیان اسرائیل به خبرنگاران در سرزمین‌های فلسطین هم اکنون به 125 مورد رسیده است که 55 مورد آنها در نوار غزه روی داده است.

این بیانیه با تأکید بر اینکه خشونت‌های اسرائیل علیه خبرنگاران در ماه «مه» افزایش یافته تصریح می کند: 9 خبرنگار هدف گلوله مستقیم قرار گرفته اند، 8 نفر با گلوله های انفجاری، 17 نفر با بمب‌های گازی که مستقیم به سمت آنها شکلیک شده و 21 نفر نیز گاز اشک آور زخمی شده‌اند.

به نوشته آناتولی، نیروهای اسرائیلی با شلیک بمب‌های گازی چهار خودروی خبرنگاران که تظاهرات را مستقیم پوشش می دادند تخریب کردند و 7 خبرنگار را نیز در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

مردم فلسطین روز دوشنبه ۱۴ می، و در آستانه هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، در محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تظاهرات برپا کردند.

همچنین ساکنان نوار غزه از روز ۳۰ ماه مارس و در چندین جمعه متوالی با برپایی «راهپیمایی بازگشت» و حرکت به سمت حصار مرزی نوار غزه بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرده‌اند.

بنا بر بیانیه روز یکشنبه وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای «تظاهرات بزرگ بازگشت» به 123 نفر افزایش یافته که از این تعداد 12 نفر کودک، 2  پرستار و 2 خبرنگار بوده‌اند و همچنین 13672 نفر نیز زخمی شده‌اند که 7451  نفر از آنها هدف شلیک مستقیم نظامیان صهیونیستی قرار گرفته‌اند.