به گزارش پارس ، فارس به نقل از دیلی تک، مدیران مایکروسافت در تلاش هستند تا ویندوز ۸ و موتور جستجوی بینگ را به سیستم عامل و جستجوگر پیش فرض در مدارس مختلف آمریکا مبدل کنند. این شرکت توانسته در این زمینه رضایت دهها مدرسه را در نقاط مختلف آمریکا جلب کند.

مدارسی که با مایکروسافت در این زمینه به توافق رسیده اند در ویرجینیا، آلاباما، تگزاس، فلوریدا، کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و مین قرار دارند. مدیران این شرکت که معتقدند تبلت های آی پد چندان برای استفاده در مدارس مناسب نیستند دوست دارند دانش آموزان از تبلت های مجهز به ویندوز ۸ استفاده کنند. در این تبلت ها بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در نظر گرفته شده است.

اپل قبلا قراردادی ۳۰ میلیون دلاری را با تعدادی از مدارس در آمریکا منعقد کرده بود تا به ازای دریافت ۶۷۸ دلار به ازای هر دانش آموز تعداد زیادی آی پد را در اختیار مدارس قرار دهد.

مایکروسافت در کنار جنگ با اپل در مدارس، ویژه برنامه های تبلیغاتی خاصی را برای حمله به گوگل و به خصوص خدمات پست الکترونیک آن موسوم به جیمیل آغاز کرده و به خصوص بر روی بی توجهی گوگل به حریم شخصی کاربران جیمیل و بمباران تبلیغاتی آنها تمرکز کرده است. این شرکت همچنین درصدد است تا سهم جستجوگر گوگل در مدارس آمریکا کاهش یابد.