به گزارش پارس نیوز، 

 بنابر اعلام شرکت صنعتی پارس خزر ، این مجموعه به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی در سبد مصرف‌کنندگان و خریداران جهیزیه و لوازم برقی آشپزخانه، ابزار و ملزومات نظافت منزل، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پخت و پز، آماده‌سازی غذا، تهویه، نوشیدنی سازهای سرد و گرم، سلامتی و بهداشت، شست‌وشو و نظافت لباس در سال‌های اخیر به‌عنوان برند محبوب در نظرسنجی مصرف‌کنندگان ایرانی انتخاب شده است.

محصولات لوازم خانگی این مجموعه شامل جارو برقی، پلوپز، چرخ گوشت، پنکه، آبمیوه‌گیری، اتو بخار، جارو شارژی، جارو عصایی، چای‌ساز، کتری برقی، سرخ کن، بخاری برقی، فن هیتر، آون توستر، بخارپز، تخم‌مرغ‌پز، کباب پز، ساندویج ساز، غذا ساز، آسیاب، همزن، بلندر، خردکن، مخلوط کن، میوه و سبزی خشک کن، ترازو، مکمل چرخ گوشت، آبمیوه گیری، آب مرکبات‌گیری، اسپرسوساز، دم آور ، بخارشو، سشوار، ظروف نگهدارنده غذا، تصفیه هوا و سایر گروه‌های پر مصرف و پر طرفدار با برندهای پارس خزر و سایا به دست توانای کارگران ایرانی تولید و به بازار ارسال می‌شود.

شرکت پارس خزر همکاری خود را در سال 1347 با شرکت توشیبای ژاپن آغاز کرده و پس از ادامه همکاری تحت برند پارس خزر به صورت مستقل مجموعه کارهای طراحی و تولید خود را از ایده تا محصول به دست مهندسان ایرانی و با توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان خود گسترش داده است.

در تولید محصول پلوپز همواره حفظ کیفیت پخت برنج ایرانی و ته‌دیگ خوشمزه و لذیذ کدبانوی ایرانی مد نظر قرار گرفته تا جایی که مصرف‌کنندگان در بازارهای سایر کشورها نیز با استقبال از محصول پلوپز ایرانی پارس خزر، همواره جزو مشتریان صادراتی این محصول در کشورهای دیگر هستند.

شرکت صنعتی پارس خزر با بهره‌گیری از توان داخلی و حسب نیاز مصرف کنندگان همواره به دنبال گسترش و توسعه محصولات گروه خود و سایر گروه‌های مورد نیاز خانوارهای ایرانی برآمده و خلاقیت را همواره سرلوحه کارهای تولید و ساخت خود قرار داده تا جایی که اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم خانگی برقی کوچک و آشپزخانه‌ای در ایران و اشتغال کارگران ایرانی گام مهمی برداشته است.

از دیگر توفیقات شرکت صنعتی پارس خزر می‌توان به ایجاد مراکز طراحی و توسعه محصول در شرکت‌های همبسته خود اشاره کرد که شرکت طراحی مهندسی پارس زرآسا که کار طراحی و توسعه گروه محصولات لوازم خانگی پارس خزر را بر عهده دارد، این شرکت با در اختیار داشتن نیروهای جوان و متخصص و همکاری با شرکت صنعتی پارس خزر همه محصولات جدید را در گروه صنعتی پارس خزر توسعه می‌دهند.

شرکت خزر پلاستیک که از شرکت‌های همبسته شرکت پارس خزر است نیز کار تولید کلیه قطعات پلاستیکی مورد نیاز محصولات پارس خزر را بر عهده دارد و با در اختیار داشتن دانش پلاستیک و ماشین‌آلات به روز دنیا قطعات پلاستیکی محصولات پارس خزر و سایا را تولید می‌کند.

شرکت موتور سازی پارس خزر نقره که کار تولید موتورهای به‌کار رفته در تولید محصولات پارس خزر و سایا که نیاز به موتورهای الکتریکی را دارند انجام می‌دهد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های تهیه و تدارک موتورهای پارس خزر است.

شرکت بین‌المللی نورتوشه که با سرمایه‌گذاری شرکت پارس خزر از یک سو، یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی کشور ترکیه اقدام به تولید بخش عمده‌ای از لوازم خانگی مورد نیاز مصرف کنندگان داخلی با برند سایا انجام فعالیت می‌کند، سالانه علاوه بر تولید محصولات سایا نقش به‌سزایی در توسعه محصولات جدید و حفظ و گسترش روز افزون سهم بازار محصولات تولیدی گروه پارس خزر و سایا دارد.

شرکت پخش پارس خزر به‌عنوان اولین شبکه توزیع مویرگی محصولات لوازم خانگی و الکتریکی در ایران است که از سال 1385 تاسیس و با راه‌اندازی مراکز پخش و ایجاد انبارهای منطقه‌ای کلیه استان‌های کشور را تحت پوشش خدمات و توزیع خود قرار داده که از ماموریت‌های اصلی آن می‌توان به توزیع مغازه به مغازه در سطح خرده فروشان لوازم خانگی سراسر کشور دانست.

شرکت پخش پارس خزر (سهامی خاص) با تدوین برنامه‌های عملیاتی و گسترش فعالیت‌های خود بر آن است که سرویس‌دهی منظم و دریافت سفارش خود را از تمامی خرده فروشان دریافت و محصولات مورد نیاز را درب مغازه به خرده فروشان و عمده فروشان تحویل بدهد.

شرکت بازرگانی پارس شید

نمایندگی انحصاری خدمات پس از فروش محصولات پارس خزر و سایا به مدت 25 ماه و پشتیبانی قطعات به مدت 10 سال با در اختیار داشتن بیش از 475 مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور بر عهده شرکت بازرگانی پارس شید است، که کلیه محصولات لوازم خانگی پارس خزر و سایا را که در دوره وارانتی و گارانتی باشند عهده‌دار است. شرکت بازرگانی پارس شید یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در ایران است که هموراه توسعه شبکه خدمات پس از فروش بر مبنای رضایت مشتری نهایی از اهداف این شرکت است.

محصولات پارس خزر را می‌توان در سطوح نمایندگی‌های این شرکت که از شبکه‌های قدیمی و سنتی این محصولات در بازارهای بزرگ و قدیمی لوزام خانگی در سراسر کشور است و نشانی آن مراکز در سایت رسمی پارس خزر درج شده خریداری کرد.

از دیگر کانال‌های عرضه محصولات پارس خزر و سایا فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند و هایپرمارکت‌های بزرگ تهران و سایر اقصی نقاط کشور هستند که همواره به عنوان شرکای تجاری و همکاران توزیع از تولید به مصرف کنندگان وفادار پارس خزر فعالیت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین کانال‌های توزیع محصولات پارس خزر و سایا در کشور فروشگاه‌های اختصاصی (برندشاپها) هستند که فقط به توزیع محصولات پارس خزر در فروشگاه‌های برندشاپ می‌توان سبد کاملی از محصولات تولید گروه صنعتی پارس خزر را در این فروشگاه‌ها خریداری و با خیال راحت استفاده کرد. با توجه به توسعه روز افزون این کانال، شرکت پارس خزر همیشه سعی کرده توسعه این کانال برنامه‌های جدی و فراخوان‌های متعددی داشته باشد تا بتوان با توسعه این کانال سهم مهمی در افزایش سهم بازار و اشتغال شرکت پارس خزر داشته باشد.

توسعه روز افزون اینترنت و سهم تلفن همراه و اینترنت در کشور، شرکت پارس خزر را بر آن داشت تا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای لوازم خانگی ایران یکی از جدیدترین راه‌های توزیع محصول خود را تحت عنوان شبکه فروش غیر حضوری بر پایه اینترنت shop.parskhazar.com و تلفن ۴۲۳۸۰-۰۲۱ راه‌اندازی کند تا محصول را از درب کارخانه به درب منزل مصرف کنندگان وفادار خود برساند و در تهران علاوه بر شبکه پستی توسط پیک این مسئولیت انجام می‌شود و مصرف کنندگان در سطح شهر تهران می‌توانند در همان روز سفارش خود را درب منزل خود تحویل بگیرند.