به گزارش پارس نیوز، 
قطعی های برق این روزها اعتراضات بسیاری را به همراه داشته و زیان های سنگینی را به فعالان اقتصادی وارد کرده است .

در حالی به دلیل کافی نبودن تولید برق در کشور و قطعی های برق 6 هزار مرغ در گناباد را تلف شد که انرژی خورشیدی هیچ سهمی در تولید برق کشور ندارد حال آنکه در جهان سهم این انرژی بیش از ٣٠ درصد است.

آنگونه که محمد تقی زعفران چی زاده معاون ساتبا در اینباره به پول نیوز می گوید: با وجود اینکه 600 نیروگاه تجدید پذیر در حال افتتاح است و تا پایان سال در مدار بهره برداری قرار می گیرد اما باز هم با هدف گذاری انجام شده فاصله بسیاری داریم و می توان ادعا کرد که سهم انرژی خورشیدی در سبد انرژی کشور کمتر از یک درصد و حتی نزدیک به صفر است.

آنگونه که این مقام مسئول می گوید : بر اساس هدف گذاری انجام شده ظرفیت انرژی های تجدید پذیر تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 5 هزار مگاوات برسد که در این صورت سهم این انرژی در سبد انرژی به حدود 5 درصد و ظرفیت تولید برق از 78 هزار مگاوات به 80 هزار مگاوات می رسد .

او بر این باور است که قیمت برق در ایران خیلی ارزان تر از قیمت واقعی آن بوده و حتی بسیاری از مردم معتقدند که برق باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد .ارزانی برق موجب شده که مردم چندان به فکر نصب پنل های خورشیدی بر پشت بام خانه های خود نباشد و تلاشی برای درست مصرف کردن نکنند.

به گفته زعفران چی زاده ، در حال حاضر یک درصد از نیاز مردم جهان به برق از طریق انرژی خورشیدی تأمین می‌شود. در اتحادیه اروپا 4 درصد از این نیاز توسط انرژی خورشیدی برآورده می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید می‌رود که در سال 2020 سایت‌های انرژی خورشیدی سه برابر بیشتر از میزان فعلی برق‌رسانی کنند و در سال 2030 این میزان به سیزده برابر برسد.این آمار به خوبی نشان می دهد که ایران با وجود ظرفیت بالای انرژی خورشیدی و داشتن 300 روز آفتابی چقدر در این بخش عقب مانده است .