به گزارش پارس نیوز، 

علی ربیعی امشب در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف از سفرهای استانی که این روزها فراموش شده است باید رفتن به عمق کشور و مناطق دورافتاده و درک مستقیم مشکلات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از فضیلت‌ها در جامعه امروز فراموش شده و یکی از آن‌ها نرفتن افرادی که خود را خادم مردم می‌دانند در بطن زندگی مردم است، افزود: چهارمحال و بختیاری ازجمله استان‌هایی است که از جهات مختلف باید مورد تبعیض مثبت قرار گیرد، برای رفع نابرابری‌ها باید به سیاست‌های تبعیضی دست بزنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره تاریخی باید فراتر از مسؤولیت‌های اداری عمل شود، ادامه داد: در دورانی که عرضه و تقاضای نیروی کار برابر نیست؛ کارگر احساس فشار زیادی می‌کند.

ربیعی با تأکید بر اینکه شاید 50 سال حقوق بیمه‌ای را نادیده گرفته و به سازمان تأمین اجتماعی ظلم شد، عنوان کرد: از سال 95 اقداماتی برای تأمین امنیت شغلی آغاز شد و در همین راستا با سفید امضاها به‌شدت برخورد صورت گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به انجام اقداماتی برای حفاظت از شغل‌های موجود اشاره و خاطرنشان کرد: باید نظام بیمه بیکاری را به نظام یارانه دستمزد تبدیل کنیم تا کارگر در محیط کار نگه داشته شود، این طرح در حال حاضر در دست بررسی است.

وی حداقل دستمزد پرداختی به کارگران را ناکافی دانست و گفت: دولت در تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیرنده نیست بلکه این دستمزد بر اساس توافق بین کارگر و کارفرما انجام می‌شود دولت نیز به آن احترام می‌گذارد.

ربیعی اضافه کرد: پنج مورد از مشکلات درخصوص بیمه رانندگان حل شده و تنها بحث بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها باقی‌مانده است، در بحث رانندگان مشکل چند شرکتی هستند که بیشترین بارنامه را می‌گیرند که باید حل شود؛ متأسفانه در این بحث عملیات روانی دشمن کاملاً مشهود است درحالی‌که دولت و صنف رانندگان کاملاً در کنار هم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در برخی شاخص‌های اجتماعی رتبه‌های خوبی دارد و استانی اخلاق‌مدار است، بیان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری این استان از 305 میلیارد تومان 30 تا 40 درصد پرداخت شده است و مابقی آن نیز پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین جهت‌گیری دوران اخیر علیه ایران جدایی طیف‌های مختلف جامعه است، تصریح کرد: دولتمردان تلاش کردند تا کشور به مسیر توسعه بازگردد.

ربیعی با تأکید بر اینکه برجام یک حرکت درست بود، تورم در چهار سال ابتدایی دولت مهار شد، بازنشستگان تنها 67 درصد قدرت خرید داشتند که در حال حاضر بهتر شده، بازار قابل پیش‌بینی است و... یادآور شد: دولت در اجرای برنامه‌های خود با چند موضوع مواجه بود؛ اول اینکه پنجره جمعیتی موجود در کشور که باید شاغل می‌شدند، این پنجره جمعیتی تا 5 یا 6 سال آینده ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: موضوع دوم که پیش روی دولت بود فشار مدام بر آب و خاک و استفاده بدون برنامه‌ریزی در این زمینه بود، چهارمحال و بختیاری گواه این مدعاست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک آدم جاهل رئیس‌جمهور آمریکا شده که همه معادلات جهان از چین و روسیه تا کشورهای اروپایی را بر هم زده است، کشور ایران هم‌اکنون یک جنگ اقتصادی در پیش رو دارد و عملیات روانی شدیدی هم در این زمینه به راه انداخته شده است، کشورهایی همچون اسرائیل و آمریکا می‌خواهند اعتماد عمومی را از جامعه سلب کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه برنامه دولت تثبیت فضای اقتصادی کشور است، افزود: فرصتی طلایی ایجاد شده تا بتوانیم از نفت فاصله بگیریم؛ ایران خود ورود تعداد زیادی از کالاها را کشور ممنوع کرد و در این شرایط استفاده از کالای ملی باید در دستورکار قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به هم زدن آرامش جامعه پاشیدگی ایران را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی در دولت تصمیم گرفته شد تا از زندگی روزمره و معیشت مردم دفاع شود، در حال حاضر بیش از گذشته به عقلانیت، سخت‌کوشی و کار بیشتر احتیاج داریم، اگر تا دیروز 8 ساعت کار می‌کردیم الآن باید دو برابر کار عقلانی و مفید داشته باشیم.

وی اذعان کرد: در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی با بحران‌های زیای روبرو بودیم؛ از جنگ و ترور گرفته تا خزانه خالی که با حضور و هم‌دلی مردم توانستیم از آن سربلند بیرون بیاییم الآن نیز می‌توانیم از این بحرانی که یک فرد جاهل برای کشور ایجاد کرده است خارج شویم.

ربیعی تأکید کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال 97 در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام/