به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمدعلی سیدحسینی، ظهر امروز، ۳۱ خردادماه در نشست علمی بازی‎های رایانه ای، ضرورت ها و چالش های فقهی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: در سال ۱۳۹۴ پژوهشی میدانی در مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال انجام شد که در آن تحقیق مشخص شد که ۲۳ میلیون نفر در کشور بازی رایانه را انجام می دهند که ۵۳درصد از آنها به شکل مستمر بازی می کنند.

وی افزود: ۷۷ درصد فعالان این عرصه نیز با موبایل، بازی می کنند و بازی های موبایلی بیشترین میزان بازی را شامل می شود؛ میانگین سنی افرادی که مشغول بازی های رایانه ای هستند از سال ۸۹ تا ۹۴ رشد کرده است؛ میزان انجام بازی های رایانه ای در کشور ما نسبت به برخی از کشورهای اروپایی بیشتر است.

معاون مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال بیان کرد: آمریکا و ژاپن بیشترین درآمد را از محل تولید بازی های رایانه ای دارند؛ گردش مالی بازی های رایانه ای در ایران بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان است؛ در زمینه تحقیقات در این خصوص نیز کشورهای انگلیس و آمریکا و کانادا و استرالیا بیشترین تحقیقات را انجام دادند.

وی گفت: بازی های رایانه ای همیشه نباید ما را به این نکته متوجه کند که این بازی ها، دارای آثار منفی است بلکه بالعکس، امروزه در جهان بازی های رایانه ای تولید می شود که در عرصه های علمی و بهداشتی و آموزشی کارایی بالایی دارند وکشورهایی نیز هستند که نظام آموزشی خود را با این بازی ها ترکیب کرده اند.

سیدحسینی اظهارکرد: شبیه سازی از دیگر کاربری های بازی های رایانه ای است که باعث می شود که گروه های مختلف علمی و امدادی و نظامی و... بتوانند با این شبیه سازی ها، به توسعه آموزشی خود بپردازند به نحوی که هزینه های خود را نیز با این کار کاهش می دهند.

وی گفت: امروزه از بازی های رایانه ای در زمینه مداوای بیماران حرکتی نیز استفاده می شود زیرا این بازی ها با ایجاد تعامل حرکتی و حسی باعث تحریک قوای حسی و جسمی می شود؛ امروزه همچنین بازی هایی ایجاد شده است که به همگرایی بیشتر و افزایش تحرک بدنی افراد می افزاید.

سید حسینی بیان کرد: در زمینه تعامل و فرهنگی نیز بازی های رایانه ای امروز به شکلی طراحی شده اند که می توانند میزان تعامل خانوادگی را نیز بیشتر کنند؛ البته زمینه این افزایش تعامل نیز متفاوت است؛ این تفاوت ها نیز می تواند در این زمانه که اسباب مدرن باعث دور شدن خانواده ها از فضای تعاملی است به آنها کمک کند و این فضا را دریابد.

انتهای پیام/