به گزارش پارس نیوز، 

مجید طاهرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد در خصوص طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی اظهار داشت: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انگور قرار دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 22 رقم مختلف انگور در باغات این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید سالیانه انگور در این شهرستان 180 هزار تن است که 30 درصد آن مصرف تازه خوری و الباقی آن به کشمش تبدیل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شهرستان خلیل آباد بیش از 200 هکتار از باغات انگور شهرستان زیر کشت انگور یاقوتی قرار دارد، تصریح کرد: یکی از طرح های بسیار مهم در خلیل آباد طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، گلخانه ای 3 هزار متری انگور یاقوتی راه اندازی شد، اذعان کرد: با بردن این رقم به زیر سقف حدود یک ماه محصول زود تر به دست مصرف کننده رسیده است.

طاهرپور با بیان اینکه زود رس کردن انگور در رساندن محصول به‌عنوان انگور نوبرانه از اهداف اصلی اقتصادی این طرح است، عنوان کرد: اجرای این طرح سود کشاورز در فروش محصول را دو برابر می کند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کم‌آبی چند سالی است که گریبان گیر خلیل‌آباد شده است، تشریح کرد: تنش خشکی در کاهش کمی و کیفی محصول تولیدی تأثیرگذار است و از دیگر مزایای اجرای این طرح بهره وری در مصرف آب و همیشه حفاظت در مقابل بلایای طبیعی و آفات است.

انتهای پیام/