به گزارش پارس نیوز، 

اکیر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: بانک ها هم باید در پرداخت تسهیلات مالی به واحد های تولیدی صاردات محور همکاری جدی داشته باشند تا زمینه توسعه اشتغال و تولید بویژه صادرات کالاهای تولیدی در استان فراهم شود .
وی با اشاره به تدوین سند توسعه صادراتی استان اردبیل اظهارکرد: این سند با بررسی و هماهنگی کارشناسان تهیه شده و نیاز است جهت نهایی شدن آن شرح وظایف دستگاه های اجرایی مشخص و بسته های سرمایه گذاری هم در بحث توسعه صادرات محور تدوین شود .
وی گفت: نقش بازارهای هدف در سند توسعه صادراتی استان مورد توجه و تاکید مسئولان است تا محصولات تولیدی استان به بازارهای قفقاز و آسیای میانه ورود پیدا کند .
استاندار ار دببل درباره مشکلات موجود واحد های تولیدی بویژه کارخانه اتوبوس سازی اردبیل و کامیون سازی مشگین شهر افزود: این کار خانه ها در صدور سند مشکل داشتند که با بررسی و هماهنگی لازم مشکل آنها برطرف شد .
بهنامجو تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل را ضرروی دانست و افزود: بستر و زمنیه لازم برای راه اندازی منطقه آزاد در شمال استان فراهم است و در صورت تحقق آن شاهد تحول اقتصادی در منطقه خواهیم بود .
وی درباره برگزاری همایش جهانی گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل افزود: برای برگزاری این همایش ضرروی است امکانات بهتری با بسته های سرمایه گذاری فراهم شود .
در این جلسه مدیران حاضر درباره نحوه حمایت از واحد های تولیدی صادرات محور تبادل نظر کردند .
7110/ 1257