در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، تغییرات مهمی در سازمان امور مالیاتی در حال رقم خوردن است و در اولین قدم  نادر آریا مدیر طرح جامع مالیاتی برکنار شده و خانی جایگزین وی خواهد شد. طرح جامع مالیاتی از ابر پروژه‌های دولت است که با وجود وعده وزیر اقتصاد مبنی بر عملیاتی شدن تا پایان سال 95، هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.
 
همچنین شنیده شده، تغییر مهم دیگری در سازمان مالیاتی در راه است و آن هم احتمال خداحافظی با قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی است که سابقه طولانی در این سازمان دارد و از جمله مدیران حرفه ‌ای این سازمان محسوب می شود.
 
در صورت قطعی شدن تغییر پناهی، احتمالا نادر جنتی معاون مالیات های مستقیم سازمان جایگزین وی خواهد شد و احتمالاً محمود علیزاده مدیرکل مودیان بزرگ جای جنتی را در معاونت مالیات های مستقیم خواهد گرفت.
 
در ماه پایانی سال گذشته هم محمدرضا نوری جای حسین بنی صفار را در اداره امور مالیاتی شهر و استان تهران گرفته بود و همچنین باوند از اداره مالیات شهریار معاون مدیرکل حوزه ریاست سازمان شده بود.
 
سازمان امور مالیاتی سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومان درآمد دولت را تامین می کند و به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین مخارج مختلف مورد نیاز دولت محسوب می شود.
 
تغییرات گسترده در این سازمان یک ماه مانده به انتخابات جای سوال و ابهام دارد که لازم است مسئولان مربوطه در خصوص توجیهات این تغییرات پاسخ دهند.