سیدحسین هاشمی با اشاره به جانمایی نادرست سایت مسکن مهر پردیس افزود: در فازهای 11 و 12 مسکن مهر پردیس در کوه ها خانه سازی شده که همین امر خدمات رسانی به آنجا را سخت می کند و هزینه آن نیز چند برابر است.

وی با بیان اینکه در زمان تصمیم گیری برای ساخت مسکن مهر پردیس، منابع لازم پیش بینی نشد، تصریح کرد: خیلی از ثبت نام کنندگان مسکن مهر گمان می کردند با پرداخت پول و وام اولیه، هزینه مسکن را پرداخته و صاحب خانه شدند در حالی که در قراردادهای ساخت کاملا مشخص است که در مقاطع مشخص باید پرداخت هایی انجام شود.

هاشمی با اشاره به رایزنی با اعضای دولت و رئیس جمهوری برای کمک به ثبت نام کنندگان مسکن مهر یادآور شد: در واقع مدیریت ارشد استان تهران بانی شد که به ثبت نام کنندگان مسکن مهر در کل کشور، 50 میلیون ریال دیگر نیز وام پرداخت شود که اقدام بسیار خوبی است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر تصمیمی درست ولی شکل آن به طور کامل غلط بود، تاکید کرد: با تمام این تفاسیر دولت تصمیم گرفته این پروژه را تکمیل و واحدها را به مردم تحویل دهد.

وی با یادآوری اینکه بدون تکمیل زیرساخت های اساسی از جمله آب، برق و گاز واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده نمی شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری با وجود آماده بودن 4هزار و 500 واحد مسکن مهر پردیس به دلیل تامین نکردن آب آشامیدنی، واگذاری تا زمان تکمیل زیرساخت ها با تاخیر انجام شد.

هاشمی ساخت قطار حومه ای تهران به پردیس را از لحاظ اقتصادی برای بخش خصوصی بسیار با صرفه عنوان کرد و گفت: اکنون در این ارتباط با چند شرکت داخلی و خارجی در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسد، اعلام خواهد شد.

*هویت بخشی به حاشیه نشینان اطراف تهران اولویت استان است

استاندار تهران سامان دهی همه بخش ها را به عنوان اصل اساسی در استان ذکر کرد و گفت: ساماندهی صنایع، صنوف، حاشیه نشینی و ..... کار سخت و گسترده ای است اما کاهش آسیب های اجتماعی به طور حتم باید انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه هویت بخشی به حاشیه نشینان اطراف تهران به عنوان اولویت استان است، تصریح کرد: نباید ساکنان حاشیه های شهر تصور کنند که با ساکنان شهرها تفاوت دارند و باید طبقه بندی فرضی شکل گرفته در اذهان مردم را پاک کرد.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای کاهش محرومیت های حاشیه نشینان اطراف تهران خاطرنشان کرد: تاکنون در این خصوص به موفقیت هایی دست یافته ایم و فرمانداران شهرستان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط اقدامات خوبی انجام دادند.

استاندار تهران افزایش خدمات رسانی گام بعد از هویت بخشی عنوان کرد و گفت: در این خصوص در ابتدای دولت تدبیر و امید در بعضی از شهرستان های استان محرومیت های زیادی وجود داشت که شایسته شهروندان نبود.

وی افزود: دولت یازدهم و شخص آقای دکتر روحانی با تمام قوا برای کاهش محرومیت های استان تهران وارد شدند و به تدریج در حال کاهش محرومیت ها هستیم.

هاشمی اظهار کرد: ساخت بیمارستان ها، تصفیه خانه ها و شبکه های فاضلاب، ایجاد مدارس جدید، آب رسانی به روستاها و ساخت قطار حومه ای برای شهرهای اطراف تهران در این راستا است.

استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران اظهار کرد: حدود 60 درصد از این معتادان از خارج استان به تهران می آیند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر در شهر تهران در دو سال گذشته گفت: در ابتدای کار تنها کمپ شفق با ظرفیت نگهداری 400 نفر وجود داشت که آن هم به خاطر غیربهداشتی بودن تعطیل شد.

هاشمی یادآور شد: با همکاری خوب همه دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، پلیس، کمیته امداد، بهزیستی، قوه قضائیه و با وجود کمبود بودجه، اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و ظرفیت نگهداری و درمان معتادان به هشت هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

استاندار تهران با بیان اینکه برای اشتغال نجات یافتگان از اعتیاد اقدامات اولیه خوبی آغاز شده، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها، میزان آسیب های اجتماعی در استان تهران به حداقل برسد.

*کاهش تنش ها و آرامش استان تهران مهمترین دستاورد من در دوره تصدی مسئولیت استانداری است

استاندار تهران در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص مهمترین دستاورد دوره کاری خود در دولت تدبیر و امید گفت: کاهش تنش ها و آرامش استان تهران، مهمترین دستاورد من در دوره تصدی مسئولیت استانداری است.