کاوه مشیرپناهی ساکن روستای علی آباد مشیر شهرستان دهگلان با تولید ترشیجات توانسته هزینه مخارج 3 خانواده را تامین کند.

این کارآفرین و هنرمند موفق در عرصه تولید ترشیجات می گوید: توانسته م تجارب قابل شایانی در عرصه فعالیت خود کسب کنم که فعالان را به فعالیت در این عرصه های مشاغل خانگی دعوت می کنم.

مشیرپناهی گفت: وقتی دیدم که این کار درآمدقابل توجهی دارد و می تواند مخارج سه خانواده را تامین کند به فکر توسعه آن افتادم و با در یافت وام 30 میلیون تومانی از بسیج سازندگی سپاه دهگلان برای خرید دستگاه سورتینگ جهت جدا نمودن سایز خیار برای خیار شور کارم را توسعه دادم تا با این کار هم به خودم و هم به اقتصاد کشور کمک می کنم.

وی افزود: سه سال است که این کار راشروع کردم و سالیانه 8 تن ترشیجات تولید و به فروش می رسانم و برای رونق کسب و کارم به حمایت همه جانبه از سوی مسئولان نیاز دارم.

این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: از وقتی که کارگاه را توسعه داده م سالیانه از فروش ترشیجات درآمد خوبی نصیبم می شود و 25الی 30 میلیون تومان از این عرصه عاید من می شود که با این شغل 3 خانواده امرار معاش می کنند.

این فعال کارآفرین در باره بازاریابی و فروش محصولش با اشاره به عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا در این عرصه گفت: هر کسی از ما خرید کرده مشتری دائم فروشگاه ما شده چون به دلیل هزینه پایین کارگاه و هزینه های جاری کارگاه نسبت به بازار نرخ و قیمت خوبی داریم و هم تنوع و ابتکار در کارمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

فعال اقتصاد مقاومتی اشاره داشت: به نظر من ایجاد کارگاه های خانگی سود بالاتری نسبت به کارخانه دارد زیرا هم هزینه نگه داری کارگاه پایین تر است و هم هزینه های جاری کمتر است. تمرکز بر روی تولید بیشتر است و رسیدگی بهتری انجام می شود. با توجه به این موارد قیمت محصول کمتر خواهد شد و با عرضه ی محصول با قیمت پایین تر فروش بیشتر خواهد شد. وام بسیج سازندگی گره گشای مشکلات اولیه برای احداث کارگاه تولیدی است. با وام بسیج سازندگی می توان آغاز خوبی برای تولید داشت.

مشیرپناهی می گوید: به دلیل اینکه دراین روستا چاه آب وکشاورزی زیاد است می خواهم از طریق دیگر محصولات کشاورزی نیز ترشی تولید کنم و کار را به خانواده ها تحویل دهم تا با این کار برای چندین خانواده محروم روستا ایجاد درآمد نمایم که اینکار به حمایت قاطع نیازمند است.