به گزارش پارس به نقل از ایسنا، صعودی بورس در روزهای اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: همواره گفته می شود که علت روند صعودی بورس گشایش های ایجاد شده در حوزه سیاسی و پایین آمدن قیمت سهام شرکتها است اما آنچه می توان گفت این است که اتفاقات اخیر بورس تهران پاسخی است برجام و آینده ای که پیش روی صنایع قرار دارد.

وی گفت: این در حالی است که وضعیت فعلی بورس می تواند نشان دهنده بخش واقعی اقتصاد نباشد لذا همواره و در هر شرایطی به سرمایه گذاران توصیه می شود که انتخاب آگاهانه داشته باشند و اگر شناختی نسبت به بازار ندارند،به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کنند که این تاکید با صعودی شدن شرایط بازار دو چندان می شود.

حسینی مقدم اضافه کرد: بنابراین سهامداران بازار سرمایه باید در خرید و فروش سهم تمام متغیرهای کلان اثرگذار بازار را بررسی کنند و آینده سودآوری شرکتها را مدنظر قرار دهند زیرا ممکن است برخی صنایع به دلیل وجود رقبای جدید با تهدید هایی مواجه شوند و برخی دیگر شرایط بهتری را تجربه کنند لذا سهامداران باید همه ی این موارد را مدنظر قرار دهند و بهترین تصمیم را بگیرند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این شرکتها هم باید از این شرایط استفاده کنند و منابع مالی جذب کنند و سرمایه گذاران نیز تلاش کنند تا با انتخاب سهم مناسب از شرایط بازار به بهترین شکل استفاده کنند.

معاون شرکت بورس از سرمایه گذاران درخواست کرد که در معامله سهم به متغیرهای اقتصاد جهانی نیز توجه کنند و چشم انداز بازار محصولات و فروش را مدنظر قرار دهند زیرا اکنون در شرایط جهانی تهدید هایی برای همه صنایع وجود دارد لذا نباید در کنار فضای خوش بینی، فضای احتیاط کنار گذاشته شود و سرمایه گذاران باید با احتیاط سرمایه گذاری کنند.

حسینی مقدم تاکید کرد: زمانیکه معاملات بورس تهران پرگردش بوده و حجم معاملات زیاد است باید به تصمیم بازار اعتماد کرد اما زمانیکه بازار کم معامله است نباید به آن اعتماد کرد لذا روند مطلوب حجم معاملات نشان می دهد که عده ای از صنایع خارج شده و عده ی جدیدی وارد می شوند.

وی از ورود نقدینگی جدید به بورس تهران خبر داد و تصریح کرد: انتشار واحدهای جدید از سوی صندوق های سرمایه گذاری و همچنین افزایش گردش معاملات نشان می دهد که پول جدیدی وارد بورس شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بورس تهران برای تداوم روند صعودی بورس و بازگشت اعتماد به این بازار چه اقداماتی را انجام می دهد، گفت: وظیفه بورس انجام معاملات منصفانه و شفاف و جلوگیری از دستکاری قیمت و اطلاعات نهانی است تا ابهام و خلایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران ایجاد نشود. لذا برنامه بورس برای حفظ روند مثبت آن نیست بلکه بورس وظیفه اصلی منصفانه بودن شرایط معاملات و شفافیت را بر عهده دارد و تلاش می کند تا این وظیفه را همچون گذشته انجام دهد.

حسینی مقدم تصریح کرد: بورس سعی دارد تا زمان بستن نماد را کاهش داده و با دستکاری قیمت و همچنین اطلاعات نهانی برخورد کند زیرا اعتقاد دارد که این موارد باعث سلب اعتماد می شود نه بالا رفتن یا پایین آمدن شاخص. لذا کسانیکه دستکاری قیمت و اطلاعات نهانی را مشاهده می کنند به شرکت و سازمان بورس اطلاع دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

معاون شرکت بورس در خصوص پیش بینی وضعیت آینده بورس گفت: روند صعودی و نزولی بورس تهران تابع متغیرهای زیادی است که نمی توانیم آنها را ثابت نگه داریم.