به گزارش پارس، حسین طلا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره معضل قاچاق سیگار در کشور اظهار داشت: سیگار مارلبرو نه یک نخ در کشور تولید می‌شود و نه یک نخ در کشور به صورت رسمی وارد می‌شود و تمام این سیگار به صورت قاچاق در ایران وجود دارد و هولگرام هم ندارد. حتی نمی‌توانید یک سیگار مارلبرو هولگرام دار پیدا کنید. اگر پیدا کردید بنده به شما یک میلیون تومان جایزه می‌دهم.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما در بازار کشور 16 نوع سیگار مارلبرو داریم، بنده حساب کردم که در حدود 6 تا 7 میلیارد نخ سیگار مارلبرو در سال در کشور مصرف می‌شود، این تعداد نخ سیگار به روایتی حدود 600 تا 700 تریلی می‌شود، چون هر تریلی یک هزار کارتن را شامل می‌شود و هر کارتن 10 هزار نخ سیگار را شامل می‌شود.

طلا تصریح کرد: وقتی در خیابان قزوین تهران و در شرکت دخانیات سیگار تولید می‌شود و به بازار می‌آید این جعبه سیگارها «له» شدگی دارد اما سیگار مارلبرو روی آن حتی یک خش هم نیفتاده است، بنابراین حدود 800 تریلی مملو از سیگار مارلبرو را اگر هر تریلی با بار عقب آن 20 متر در نظر بگیریم ،حدود 16 کیلومتر صف این مسیر تریلی‌های قاچاق سیگار مارلبرو می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حال 16 کیلومتر سیگار مارلبرو قاچاق وارد کشور می‌شود، همه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

طلا خاطرنشان کرد: بنده درباره این موضوع با یکی از وزرا صحبت کردم که این موضوع صهیونیستی است و باید بازار این سیگار گرفته شود و حتی یک نخ از این سیگار را کسی جرأت نداشته باشد بکشد.