به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی افراد به اشخاص عادی توصیه می کنند وارد بورس نشوند. بسیاری هستند که افراد تازه کار را از ورود به بورس منع می کنند و دلیل اینکار را پرریسک بودن این بازار و امکان مسدود شدن سرمایه برای مدت طولانی می دانند، در حالی که اگر همین افراد تازه کار، دانش و آموزش های لازم و تجربیات کافی را بدست بیاورند، می توانند مانند همان افراد حرفه ای که در بازار بورس فعال هستند سرمایه گذاری های پرسود انجام دهند و موفق باشند.

برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد سهامداری دارید. کارگزار در واقع واسط بین شما و بازار بورس می باشد و معاملات سهام توسط کارگزار انجام می شود.

کدسهامداری نیز نشان دهنده هویت شما در بورس تهران می باشد و شما با کدسهامداری شناخته می شوید. ده ها کارگزاری مختلف وجود دارد و شما می توانید برای گرفتن کد سهامداری به یکی از کارگزاری ها در شهر خودتان مراجعه کنید. اگر در شهر شما هیچ کارگزاری وجود ندارد، می توانید به وسیله سایت کارگزار مربوطه، درخواست کدسهامداری را بصورت غیرحضوری برای کارگزار ارسال کنید.

برای ثبت نام غیرحضوری در کارگزاری و دریافت کدسهامداری، با گرفتن پرینت قرارداد که در سایت کارگزاری ها موجود است انرا تکمیل کرده و همراه با مدارک موردنیاز توسط پست به آدرس کارگزار ارسال می کنید. روند دریافت کدسهامداری ممکن است در کارگزاری ها متفاوت باشد و به سیاست کاری کارگزاری ها بستگی دارد. راهنمای ثبت نام غیرحضوری را می توانید در سایت کارگزاری ها بخوانید. به طور معمول حداکثر پس از ۱۵ روز کدسهامداری برای شما ارسال می شود و می توانید با استفاده از سیستم معاملات اینترنتی یا آنلاین، خرید و فروش سهام را انجام دهید.

پس از دریافت کدسهامداری و توضیحات مربوطه از کارگزاری، وارد سیستم آنلاین یا اینترنتی شوید و بخش های مختلف انرا با دقت بررسی کنید. پس از خواندن مطالب آموزشی، بهتر است دست بکار شوید و برای بدست آوردن تجربه خرید و فروش، مبلغ خیلی کمی سهام خریداری کنید. توجه کنید که توقع نداریم از این مبلغ کم، سودی نصیب شما شود و این خرید فقط جهت آشنایی شما با روند معاملات و بازار است. اولین پله ها در بورس