متاسفانه در نظر گرفتن ارتباط بین مبلمان اداری و بهره وری کارمندان، یکی از مسائلی است که معمولا آخر لیست اولویت های یک سازمان قرار می گیرد یا اصلا جایی در آن لیست ندارد. شاید تنها اهمیتی که این واژه ها دارند محدود شود به تهیه تعدادی تجهیزات اولیه و ساده که کارمندان بتوانند بدون مشکل به خصوصی، مدتی از آن ها استفاده کنند. قطعا اگر سازمان ها بدانند انتخاب هدفمند و درست یک مبلمان اداری تا چه اندازه می تواند بر راندمان کاری آن ها تاثیر بگذارد، به سادگی از این موضوع عبور نخواهند کرد. در ابتدای این مقاله، به این مسئله خواهیم پرداخت که بررسی این دو واژه چه ضرورتی برای شما دارد و در ادامه چگونگی این تاثیر گذاری، به شکل دقیق تر بیان خواهد شد.

مبلمان اداری چیست و چه ارتباطی با بهره وری کارمندان دارد؟

مبلمان اداری می تواند انواع مختلفی از تجهیزات اداری مانند میز، صندلی اداری، کمدها، کشوها، فایل ها و پارتیشن های اداری را شامل شود. این تجهیزات موارد ضروری و اولیه لیست خرید شما هستند که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و راحت برای استفاده کارمندان و مشتریان تان، هویت سازمانی شما را نیز آشکار می کنند. حال اگر این عضو به ظاهر ساده، استراتژیک انتخاب و طراحی شود، می تواند در پیشرفت سازمان شما بسیار اثرگذار باشد. بر همین اساس، در ادامه به یکی از مولفه های بسیار مهم در حوزه کسب و کار، یعنی بهره وری اداری که ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت سازمانی دارد، اشاره خواهد شد و ارتباط مبلمان اداری با آن، مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با یک نگاه استراتژیک و حرفه ای، تجهیزات اداری خود را خریداری کنید.

مبلمان اداری وسیله است که هرچه از راحتی بیشتر برخوردار باشد و براساس اصول ارگونومیک بدن انسان طراحی شود آرامش بیشتری را برای افراد شما فراهم آورده که خود در افزایش راندمان کار نقش مهمی خواهد داشت. میتوان گفت در طول ساعات کاری فشار های جسمانی را بسیار کاهش می دهد. موضوع چشمگیر و مهم که بسیار باید به آن توجه کرد، راحتی ایجاد شده برای استفاده طولانی مدت افراد است ، در این حالت کمترین فشار را به پاها، کمر و ستون فقرات افراد خواهد داشت.

daac14ef-c50f-4bd4-b243-969847673f93

بهره وری اداری در کارمندان به چه معناست؟

بهره وری اداری به این معناست که کارمندان بتوانند ورودی های سازمانی، مانند سرمایه و نیروی کار را به یک برون داد در تولید یا خدمات تبدیل کنند. این کار، نوعی خلق ارزش مادی و غیر مادی برای یک سازمان است. ارزش هایی که می تواند در ادامه باعث پیشرفت یک سازمان شود. بهره وری کارمندان بر عواملی مانند پیشرفت یک سازمان اثر می گذارد و همچنین از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد. این مفهوم می تواند بر مواردی مانند انگیزه کارکنان یک شرکت اثر بگذارد و همچنین از مواردی مانند نوع سازماندهی شرکت، ارتباط موثر بین افراد، آموزش و امکانات و تجهیزاتی مانند مبلمان اداری تاثیر بگیرد. با توجه به ضرورت بررسی این موضوع، در ادامه به چگونگی تاثیر مبلمان اداری بر بهره وری کارمندان پرداخته خواهد شد.

کیفیت حرف اول را میزند

یکی از مسائل مهم در استراتژی سازمانی کاهش هزینه های اضافی و کم کردن دغدغه های جانبی است. خریدن یک مبلمان اداری با کیفیت، تا مدت ها شما را از هزینه های اضافی دور می کند. با انتخاب کالاهای با کیفیت، از ابتدا انرژی و سرمایه خود را هدفمند مورد استفاده قرار دهید.

6cf0f08c-b767-4e6b-ac00-4d9a9725618e

طراحی شما نمایانگر هویت شماست

طراحی و انتخاب مبلمان اداری در هویت بصری فضای داخلی شما بسیار اهمیت دارد. طراحی زیبا و جذاب، روی برند تجاری شما اثر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر، طبق پژوهش های انجام شده، زیبایی محیط می تواند بر روحیه کارمندان و ارتقاء عملکرد آن ها تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. همچنین این زیبایی می تواند مشتریان بیشتری را به سوی شما جذب کند؛ چرا که تمامی افراد زیبایی را دوست دارند و با اهمیت به جزئیات حس اعتماد بیشتری به آن ها منتقل کرده و حرفه ای تر به نظر خواهید رسید.

دکوراسیون شما اولین چیزی است که مشتری و کارمندان تان از شما می بینند. با طراحی یک دکوراسیون استراتژیک می توانید ارزش های خود را در محیط جاری کنید. قطعا می دانید که دوران یک جانشینی در محیط های اداری دیگر تمام شده است. امروزه پویایی افراد و دفاتر کاری، بیش از پیش اهمیت دارد. مبلمان اداری با توجه به طراحی و قابلیت های خود می تواند این پویایی را در کارمندان تقویت کند. وجود وسایلی که قابلیت چندگانه و قابلیت تنظیم داشته باشند، بر این پویایی می افزاید. برای راهنمایی کامل تر، مشاوران مجرب faramin.com آماده پاسخگویی به سوالات شما در این بخش هستند.

در یک طراحی دکوراسیون حرفه ای، چینش وسایل نیز در کنار زیبایی آن ها اهمیت دارد. چیدمان مبلمان اداری باید به صورتی باشد که حین ایجاد چشم نواز ی در محیط، در کار کارمندان شما خللی ایجاد نکند. برای مثال میزان تابش نور به اندازه کافی باشد و میزان آن اذیت کننده نباشد. با توجه به اینکه امروزه وجود سیستم های کامپیوتری در محیط های اداری یک امر طبیعی است، چیدمان نامناسب میز ها و وجود نور زیاد در صفحه های مانیتور، ممکن است عملکرد کارمندان را با مشکل مواجه کند.

cb99bc55-4df4-48dd-8004-ee0989cd0732

راحتی کارمندان؛ پیشرفت کاری شما را به همراه دارد

راحتی تجهیزات و مبلمان اداری و وجود یک طراحی ارگونومیک، از ضروریات یک طراحی استاندارد تجهیزات اداری است. این یک واقعیت است که کارمندانف مدت زیادی را در محل کار خود سپری می کنند و شرایط نامناسب بلند مدت می تواند بر سلامتی آن ها اثرات منفی زیادی داشته باشد. این موضوع از نظر اخلاقی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت است. در این حالت، به دلیل رفتار حرفه ای تان، افراد همکاری های نتیجه بخش تری را با شما پیش بینی خواهند کرد. در تمام طراحی ها باید به کیفیت، استاندارد، محل قرارگیری، ارتفاع و کاربرد مورد نظر، توجه داشته باشید. برای مثال میز مدیریت ابعاد متفاوت تری از یک میز کارمندی دارد. همچنین شاید یک کارمند در مقایسه با یک مدیر به فایل ها و کشوهای بیشتری احتیاج داشته باشد. در نظر گرفتن نیاز کارمندان در طراحی، باعث می شود در حین کار دچار کلافگی یا استرس نشوند، همچنین فضای کافی برای قرار دادن ابزار مورد نیاز خود در اختیار داشته باشند. این کار علاوه بر ایجاد تمرکز و راحتی در کارمندان که باعث بهبود کیفیت کاری می شود؛ سرعت انجام کارها را نیز بیشتر می کند. تمامی این موارد می تواند به انجام درست کارها و در نتیجه بهره وری بهینه از نیرو و خدمات منجر شود.

نوآوری و خلاقیت؛ برگ برنده تجارت امروز

در طراحی های خود از تکنولوژی، فناوری و طراحی های جدید و خلاق استفاده کنید. برای مثال میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، یکی از آن طراحی های کاربردی و جدید هستند که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این میزها کمک می کنند تا افراد مجبور نباشند ساعت ها به صورت نشسته کار کنند. طبق پژوهش ها بهتر از افراد بین هر ۴۵ تا 1 ساعت، ۵ دقیقه از صندلی خود بلند شوند یا راه بروند، این تغییر حالت، فشار را از روی ستون فقرات برداشته و در طولانی مدت شما را از مشکلات ستون فقرات دور می کند. همچنین استفاده از فناوری های الکترونیکی پیشرفته کمک می کند ارتباطات درون سازمانی بهتر و سریع تر انجام شود. استفاده از طراحی های خلاقانه مانند کردانزا ها نیز می تواند امکانات ذخیره سازی را در کنار زیبایی فضا به شما هدیه دهد. با استفاده از گلدان ها و ایجاد فضای سبز، محیط خود را به طبیعت آرامش بخش نزدیک تر کنید. همچنین در صورت نیاز، با ایجاد فضای آکوستیک آلودگی های صوتی محیط را مدیریت کنید.

در آخر می دانیم که...

موارد مانند توجه به طراحی متناسب با نیاز کارمندان، استفاده از فناوری برای سهولت کار، کیفیت و راحتی تجهیزات، می تواند افراد را از نظر سلامتی ذهنی در شرایط خوبی قرار دهد. زمانی که کارمندان در شرایط مناسبی قرار بگیرند، عملکرد بهتری نیز از خود نشان می دهند و ایده های جدید و خلاقانه تری ارائه می کنند. این حالت می تواند سود معنوی و مالی زیادی برای شرکت فراهم کند؛ زیرا، علاوه بر ایجاد یک وجهه مثبت، با عملکرد بالا کارمندان، فعالیت های شرکت به خوبی انجام می شود و در شرایط بهره وری و پیشرفت قرار می گیرد.