همه کاربران ماشین لباسشویی بوش ممکن است گاهی با اختلال در عملکرد صحیح دستگاه مواجه شوند. گاهی مواقع هم قفل کودک باعث غیرفعال شدن برنامه‌ها و سایر عملکردهای دستگاه می‌شود. ولی برخی از این مشکلات مانند باز و بسته نشدن درب جزئی هستند و با بررسی چند قسمت از دستگاه برطرف می‌شوند. برای رفع برخی ایرادات دیگر مانند نچرخیدن ماشین لباسشویی باید جهت عیب‌یابی و تعمیر صحیح از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین اگر با مشکلاتی در ماشین لباسشویی تان مواجه شدید و در شرق تهران سکونت دارید، می توانید به نمایندگی بوش شرق تهران مراجعه کنید.

23ba1ad9-c5e0-4942-8782-2a6267b7c1cc

بازو بسته نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

بازو بسته نشدن درب دستگاه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. درصورت بروز این مشکل بهتر است بدانید لباسشویی‌تان مشکل جدی‌ای ندارد و پس از عیب‌یابی به راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث بسته نشدن درب می‌شود، وجود لباس‌های زیاد در دستگاه است؛ با کاهش حجم لباس‌ها می‌توانید مشکل بسته نشدن درب را رفع کنید. همچنین ممکن است دلیل این ایراد، گیر کردن لباس‌ها بین لولا، قفل یا لاستیک درب باشد. پس با بررسی این قسمت‌ها هم می‌توانید مشکل بسته نشدن درب را برطرف کنید. علاوه‌بر این قفل کودک لباسشویی هم، باز و بسته شدن درب را غیر فعال می‌کند. پس از بررسی تمام این موارد باید به خراب بودن قفل درب شک کنید.

آبگیری زیاد ماشین لباسشویی

آبگیری زیاد ماشین لباسشویی می‌تواند دلیلی بر وجود مشکل در شیر آب ورودی، محفظه فشار و سوئیچ فشار باشد. درصورت خرابی محفظه فشار ممکن است شاهد آبگیری زیاد لباسشویی باشید. ایجاد هر مشکلی در این قسمت باعث بروز اختلال در دستور شستشو شده و آبگیری افزایش پیدا می‌کند. شیر برقی یا شیر ورودی هم میزان آبی که باید وارد لباسشویی شود را کنترل می‌کند. همچنین این اختلالات می‌تواند در اثر اشکال در قسمت سوئیچ فشار باشد. سوییچ فشار وظیفه کنترل ورود آب گرم و سرد را بر عهده دارد و در صورت مختل شدن عملکردش آبگیری دستگاه افزایش می‌یابد.

نشتی ماشین لباسشویی

درصورت مشاهده نشتی در ماشین لباسشویی ابتدا باید بررسی کنید که منشا نشتی از پشت یا جلو است. سپس باتوجه به آن می‌توانید اقدام به رفع مشکل کنید. اگر نشتی لباسشویی از پشت باشد، باید به خرابی شلنگ ورودی یا خروجی شک کنید. برای حل این مشکل باید اتصال شیلنگ‌ها به شیر آب را بررسی کنید. گاهی ممکن است شیلنگ‌ها نیاز به تعویض داشته باشند. اگر هم نشتی از جلوی دستگاه باشد ممکن است قسمت درب، فیلتر دستگاه و یا محفظه جاپودری خراب باشد. پس درصورت مشاهده نشتی از جلو باید عملکرد صحیح این قطعات را بررسی کنید. آبریزش زیر لباسشویی می‌تواند ناشی از نشتی از جلو و پشت باشد. پس از چک کردن عملکرد قطعات گفته شده اگر بازهم مشکل برطرف نشد باید تعمیر آن را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

در برخی مواقع اگر لباسشویی تشخیص داده باشد که آب بیش از اندازه گرم شده به این خاطر متوقف می‌شود. به علاوه، اگر در حدود 30 دقیقه ابتدایی از شروع یک برنامه، لباسشویی متوقف گردد، می‌تواند به این خاطر باشد که دستگاه تشخیص داده که آب گرم نمی‌شود. گاهی اوقات نیز لباسشویی بدلیل تشخیص وجود نشتی یا آبریزش، برنامه شستشو را به دلایل ایمنی متوقف می‌کند.

تخلیه نکردن آب توسط لباسشویی

برای یافتن دلیل تخلیه نشدن آب توسط دستگاه ابتدا باید از صاف بودن و خم نشدن شیلنگ تخلیه مطمئن شد. مسدود بودن شیلنگ هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. همچنین گرفتگی فیلتر هم منجر به تخلیه نشدن آب می‌شود پس باید باز بودن راه فیلتر را هم بررسی کنید. مورد دیگر که باعث این اختلال می‌شود گیر کردن لباس یا وسیله‌ای دیگر در پمپ تخلیه است. اگر پمپ تخلیه صدا می‌دهد باید آن را باز کنید و آن شی خارجی را خارج کنید.

لرزش شدید لباسشویی

لرزش شدید دستگاه یکی از ایرادات لباسشویی‌های بوش است. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود مکان دستگاه خود را تغییر دهید. اگر دستگاه در محل خود تراز نباشد لرزش شدیدی خواهد داشت. همچنین باز نشدن پیچ‌های مخصوص حمل و نقل هم می‌تواند باعث لرزش هنگام کار کردن لباسشویی شوند. پس بهتر است محل پیچ‌ها را هم بررسی کنید. خرابی کمک فنرها و نامتعادل بودن بار لباس‌ها در ماشین نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شوند. بنابراین با بررسی موارد گفته شده مشکل لرزش شدید را خودتان هم می‌توانید برطرف کنید.

نچرخیدن ماشین لباسشویی

نچرخیدن ماشین لباسشویی از مشکلاتی است که می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشد‌. بنابراین عیب‌یابی صحیح در برطرف کردن این ایراد بسیار مهم است. پاره شدن تسمه درام و ساییده شدن و از بین رفتن زغال موتور می‌توانند باعث این مشکل شوند. همچنین اگر لباس‌ها را به صورت نامتعادل در دستگاه قرار دهید هم ممکن است با مشکل نچرخیدن لباسشویی مواجه شوید. خرابی کوپلینگ موتور، یاتاقان‌ها، کلاچ، قفل و درب هم تعدادی از عوامل موثر در ایجاد این مشکل هستند. همانطور که می‌بینید عیب‌یابی و برطرف کردن این ایراد کمی پیچیده است و بهتر است این مسئولیت را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

شروع نشدن برنامه های لباسشویی

ممکن است پس از قرار دادن لباس‌ها در دستگاه و انتخاب برنامه شستشوی موردنظر، دستگاه شروع به کار نکند. این مشکل می‌تواند به دلایلی مختلفی رخ دهد. مثلا ممکن است حجم لباس‌های داخل دستگاه زیاد باشد و درب به‌طور کامل بسته نشود. در این صورت برنامه انتخابی شروع نمی‌شود. همچنین دکمه استارت را باید حدود دو ثانیه نگه‌دارید تا برنامه شروع شود. در صورت کم یا زیاد فشار دادن دکمه ممکن است این مشکل بروز کند. فعال بودن قفل کودک هم‌مانع از شروع شدن برنامه‌ها می‌شود. با غیرفعال کردن آن می‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید.

توقف حین برنامه

گرم شدن بیش‌از حد ماشین لباسشویی یکی از دلایل توقف آن حین اجرای برنامه است. اگر این توقف پس از ۳۰ دقیقه بعد از شروع برنامه اتفاق بیفتد، ممکن است به دلیل گرم نشدن آب باشد. اگر دستگاه تشخیص بدهد که نشتی وجود دارد هم برنامه را متوقف می‌کند. برای برطرف کردن این مشکلات می‌توانید از تعمیرکاران متخصص ایرانیان سرویس کمک بگیرید.

beb2be07-82ad-4803-ba40-c74a0aa2b677

جمع بندی

برای رفع مشکلات ماشین لباسشویی بوش بهتر است ابتدا عیب‌یابی صحیحی انجام شود. پس از اطلاع از منشا اختلال می‌توان به برطرف کردن آن اقدام کرد. خاموش و روشن نشدن دستگاه، لرزش شدید و نشتی تعدادی از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که کاربران آن را تجربه می‌کنند. کاهش حجم لباس‌های داخل دستگاه می‌تواند مشکل بسته نشدن درب و شروع نشدن برنامه‌ها را برطرف کند، ولی برخی مواقع دستگاه به یک تعمیر اساسی نیاز دارد.