ماسیدن کرم پودر روی صورت بدترین اتفاق بعد از ساعت ها آرایش صورت برای خانم هاست. کرم پودر جزء مهم ترین لوازم آرایش است که با پوشش عیوب صورت مانند جای جوش، تیرگی ها و لک های پوستی، میکاپ صورت را تمیزتر نشان می دهد و زیبایی و جذابیت شما را دوچندان می کند. نحوه استفاده از کرم پودر و برندی که انتخاب می کنید نیز در ماسیده شدن کرم روی صورت بسیار تاثیرگذار است. برای خرید کرم میکاپ باید بدانید که اگر پوست چربی دارید از کرم پودر مخصوص پوست چرب و اگر پوست شما خشک یا مختلط است، کرم مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

اگر میخواهید راز یک میکاپ حرفه ای و تمیز را بدانید و نحوه استفاده صحیح از کرم پودر و انتخاب برند مناسب را بیاموزید ما را همراهی کنید.

کرم پودر

راهنمای خرید کرم پودر مناسب

اغلب ما فکر می کنیم که خمیری بودن یا کیکی شدن کرم پودر به خاطر برند نامناسب کرم پودر است در صورتی که خرید مناسب و روش استفاده بسیار حائز اهمیت است که شامل موارد زیر است:

کرم پودر باید مناسب پوست انتخاب شود، همانطور که قبل تر اشاره کردیم یکی از رازهای افزایش ماندگاری میکاپ صورت این است که نوع پوست را از لحاظ خشکی، چربی و یا مختلط بودن بشناسید و هنگام خرید بدان توجه کنید. اگر پوست چربی دارید (به این صورت که چند دقیقه بعد از شستن صورت، زمانی که روی پوست صورت دست میکشید، دستتان چرب می شود) به دنبال عبارت matte یا Oil-free روی محصول باشید؛ چرا که انتخاب نادرست کرم میکاپ برای پوست چرب باعث ایجاد برق بیشتر روی پوست و همچنین ایجاد جوش می‌شود. اگر پوست صورتتان خشک است باید کرم پودری انتخاب کنید که کمبود چربی پوستتان را جبران کند و به آن طراوت بدهد و نور را به خوبی روی صورتتان منعکس کند.

رنگ پوست یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب فونداسیون مناسب است. علاوه بر رنگ، فرمولاسیون و ساختار کرم پودر نیز مهم است. کرم پودر نیمه مات برای پوست‌های مختلط، کرم پودر صاف برای پوست‌های خشک و مدل‌های مات برای پوست‌های چرب مناسب است.

نحوه استفاده از کرم پودر

آموزش زیرسازی و استفاده صحیح کرم پودر

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای آرایش زیبا، زیرسازی مناسب است. پس قبل از استفاده از کرم پودر ابتدا پوست خود را به خوبی آماده کنید. اولین قدم در آرایش، مرطوب کردن و پاکسازی پوست است و سپس از مرطوب‌کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید. اجازه دهید کرم مرطوب کننده چند دقیقه کاملاً جذب پوست شود.

اگر می‌خواهید آرایش برای مدت طولانی روی پوست بماند و ماسیده نشود، این عمل را به خاطر بسپارید، زیرا استفاده از مرطوب‌کننده باعث کاهش منافذ باز و کدر شدن پوست می‌شود.

استفاده از پرایمر نیز یک عنصر مهم در آرایش است. با کمک پرایمر، منافذ پوست مسدود شده و آرایش به خوبی روی پوست می‌نشیند. پرایمر همچنین باعث می‌شود کرم پودر روی پوست‌تان ماسیده نشود.

از برس یا بیوتی بلندر مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از دلایل ماسیده شدن کرم پودر این است که با انگشتان خود کرم پودر را به صورت بمالید. با این کار یک لایه ضخیم از کرم پودر روی صورت ایجاد می‌کنید. برای جلوگیری از ماسیده شدن کرم به جای انگشتان خود از بیوتی بلندر یا یک برس آرایشی مخصوص استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر برس یا اسفنج را برای مدت طولانی تمیز نکنید، می‌توانند باعث ساییدگی کرم پودر شوند، زیرا کثیف هستند. بنابراین بهتر است مرتباً برس یا اسفنج را با مایع شستشوی آنتی باکتریال بشویید و کاملاً روی بخاری خشک کنید.

کرم پودر را تثبیت کنید

هنگام استفاده از کرم پودر حتماً از یک تثبیت‌کننده استفاده کنید تا کرم روی پوست جمع نشود. برای این کار می‌توانید با پودر فیکس آرایش کنید یا از یک پاک‌کننده متعادل استفاده کنید.

تاثیر لایه برداری بر پوست

سلول‌های مرده پوست به تدریج در منافذ پوست جمع می‌شوند و باعث احتقان، جوش و آکنه، جوش‌های سرسیاه و پف می‌شوند. اما استفاده منظم از لایه بردار‌ها از همه این مشکلات جلوگیری می‌کند و از همه مهم تر از ماسیده شدن مواد آرایشی به پوست نیز جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از لایه بردار‌ها می‌تواند حساسیت پوست را تحریک کرده و باعث خشکی و التهاب شود. استفاده از اسکراب ۱-۲ بار در هفته کافی است.

معرفی چند برند کرم پودر که روی پوستتان ماسیده نمی شود

مناسب‌ترین راه حلی که برای خرید بهترین کرم پودر برای پوست‌های خشک به شما پیشنهاد می‌کنیم، خرید یک محصول خارجی شناخته شده و معروف در این زمینه است. زیرا این برند‌ها همیشه در تبلیغ محصولات خود پیشرو هستند. آزمایشگاه‌های پیشرفته این برند‌ها به راحتی می‌توانند بسیاری از ویژگی‌های خوب را با هم ترکیب کرده و محصولاتی عالی از همه لحاظ تولید کنند. در این بخش از مقاله برخی از برندهای معروف کرم پودرهایی که روی پوست ماسیده نمی‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

برندهای معتبر کرم پودر

کرم پودر فوراور 52 (forever 52) مدل PLF برای پوست‌های چرب

این محصول تا ۲۴ ساعت بدون تغییر روی پوست می‌ماند و به زیبایی چند ساعت اول، ظاهری بی‌عیب به پوست می‌بخشد و در تمام طول روز ماندگاری دارد. این یک انتخاب عالی برای پوست‌های چرب است و روی پوست شما ماسیده نمی‌شود.

کرم پودر مات 32 ساعته لوریل

این نوع کرم پودر از پوشش بالا و بافت سبک برخوردار است و هیچگونه احساس سنگینی روی پوست شما ندارد. تا 32 ساعت ماندگاری دارد ولی روی پوست صورت‌تان ماسیده نمی‌شود. حاوی نیاسینامید است و در برابر آب، حرارت و عرق کردن مقاوم است. حاوی spf 25 است و برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی مناسب است.

کرم پودر SPF برای پوست مختلط

این کرم پودر روی پوست صورت شما جوش ایجاد نمی‌کند. در تمام طول روز بدون اینکه ماسیده شود ماندگاری دارد و لکه‌های روی پوست را می‌پوشاند. دارای بافت سبک است و در برابر آب و تعریق مقاومت بالایی دارد. به‌علاوه، از پوشش‌دهی بالایی برخوردار است.

کرم پودر مات شیگلم

کرم پودر مات شیگلم دارای قدرت پوشش عالی است و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند. این محصول بدون ماسیدگی روی پوست از ماندگاری بالایی برخوردار است و حاوی آنتی اکسیدان و بافت مایع و بسیار سبک است. چربی پوست را کنترل می‌کند و هیچگونه عطر یا مواد حساسیت‌زا در ساختار آن به‌کار نرفته است. مناسب برای پوست‌های چرب، مختلط و معمولی است.

دلیل ماسیده شدن کرم پودر روی صورت

یکی از بزرگترین مشکلات آرایشی خانم‌ها ماسیده شدن کرم پودر‌ها و محصولات آرایشی بر روی صورت است. از دیرباز این موضوع یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در بین آرایشگران بوده است. اما در حال حاضر منشأء دقیق این مشکل در شرایط مختلف مشخص شده است و صنعت زیبایی توانسته است راه حل‌های ساده و کاربردی را برای حل آن به زنان ارائه دهد. عوامل اصلی که باعث ماسیده شدن لوازم آرایشی روی پوست می‌شود را در زیر به شما معرفی کرده‌ایم.

  • مراحل پاکسازی و مرطوب کردن پوست قبل از آرایش را نباید به طور جدی نادیده گرفت
  • استفاده کم از لوازم آرایشی
  • آب و هوا و شرایط جغرافیایی
  • حساسیت و آلرژی پوست
  • آرایش کردن بدون ابزار خاص
  • خشکی و کم آبی پوست

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که در خصوص داشتن یک میکاپ تمیز و حرفه ای است به شما انتقال دهیم و این باور غلط را بشکنیم که تنها دلیل ماسیده شدن کرم پودر روی صورت نمی تواند خرید کرم پودر نامناسب باشد بلکه اشتباهات در روش استفاده از کرم پودر باعث بروز این مشکل نیز خواهد شد. به چند برند مناسب کرم پودر که درصد رضایت بالایی داشته نیز اشاره شد که می توانید به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. فروشگاه آرایش کالا یک فرصت ویژه برای کاربران آنلاین خود گذاشته است که می توانید لوازم آرایشی اصل را به صورت اقساطی نیز از آن خریداری کنید.