مشهد و رشت به‌عنوان دو نگین درخشان کشور، هرکدام با جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود ازجمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به‌شمار می‌روند. مشهد به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران، زائران و گردشگران را از سراسر جهان به‌سوی حرم مطهر امام رضا (ع) رهسپار می‌کند. در مقابل، رشت به‌عنوان شهر باران، با طبیعت سرسبز و چشم‌نواز شمال ایران طراوت و شادابی را به‌ارمغان می‌آورد. سفر به مشهد و رشت، با تهیه ویلا رشت یا سوئیت مشهد، به شما امکان می‌دهد تا در فضایی دل‌نشین اقامت کنید و از تمام زیبایی‌ها و تفریحات این دو شهر بی‌نظیر لذت ببرید.

سفر به رشت، شهر باران

رشت، مرکز استان گیلان، گویی دریچه‌ای به‌سوی دنیایی از قصه‌ها و افسانه‌هاست. شهری که در هر گوشه‌اش، خاطره‌ای برای روایت کردن و زیبایی و جذابیتی برای تحسین دارد؛ با اجاره ویلا در رشت می‌توان فرصتی برای تجربه کردن تمام این خاطرات به‌دست آورد. رشت را نمی‌توان با شتاب و گذرا تماشا کرد. هر قدم در این شهر، سفری به دل تاریخ، طبیعت، طعم و بوی زندگی است.

در رشت، گویی زمان در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و بازار پر رونق آن متوقف شده است. قدم زدن در میدان شهرداری، تماشای معماری باشکوه کاروان‌سرای عباسی و حس زندگی در خانه پدری میرزا کوچک‌خان جنگلی، هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد را رقم می‌زنند، اما رشت فقط تاریخ و معماری نیست. این شهر، بهشتی از طبیعت بکر و ناب نیز است.

چه چیزی می‌تواند سفر به رشت و اقامت در ویلا رشت را کامل‌تر کند، به‌جز چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای گیلانی؟ از عطر دل‌انگیز چای و کلوچه تا مزه ترش‌وشیرین انار و زیتون، هر لقمه در رشت، سمفونی از طعم‌هاست. سفر به رشت، سفری به سرزمین خاطره‌هاست، سفری که تا ابد در قلب‌تان حک خواهد شد. با اجاره ویلا در رشت، در سرزمینی اقامت خواهید داشت که متفاوت از هرجای ایران است.

پارک جنگلی سراوان رشت، کهنه و اصیل

در میان جاذبه‌های بی‌نظیر شمال ایران، پارک جنگلی سراوان همچون نگینی سبز می‌درخشد. برخلاف دریای بیکران که پهنه‌ای آبی دارد، سراوان از ابتدا تا انتهایش سرشار از سرسبزی و طراوت است. این جنگل کهن‌سال، گویی پناهگاه امنی در برابر دست‌اندازی‌های بشر و آتش‌سوزی‌های طبیعی بوده و همچنان بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است. قدم زدن در میان درختان انبوه، تنفس هوای پاک جنگل و گوش دادن به صدای پرندگان، روح و روان هر انسانی را جلا می‌دهد.

سفر به جنگل سراوان از رشت بسیار آسان است. کافی است نیم ساعتی رانندگی کنید و مسافت ۱۷ کیلومتری را طی کنید تا به ورودی فاز دوم پارک برسید. نگران فازهای دیگر نباشید، این تنها پارک جنگلی سراوان در این منطقه است.

با اجاره سوئیت یا ویلا ، به‌راحتی می‌توانید به جنگل سراوان بروید و از طبیعت بکر و بی‌نظیر آن لذت ببرید؛ البته، امکان اجاره ویلا یا سوئیت در نزدیکی سراوان نیز وجود دارد.

سفر به مشهد، زیارت و سیاحت در پایتخت معنوی ایران

مشهد، شهری مقدس و پرفضیلت است که همواره، زائران و گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به‌سوی خود جذب می‌کند. گنبد طلایی حرم امام رضا (ع) که همچون نگینی درخشان بر فراز شهر می‌درخشد، قلب هر زائری را به لرزه در می‌آورد؛ اما سفر به مشهد فقط به زیارت محدود نمی‌شود. این شهر تاریخی و مذهبی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را نیز در خود جای داده است. از بازار سنتی و پررونق حرم گرفته تا موزه‌های آستان قدس رضوی و پارک‌های سرسبز، هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند.

رزرو هتل یا سوئیت مشهد امری ضروری برای سفری آسوده و خاطره‌انگیز است. هتل‌های مشهد در انواع مختلف و با امکانات متنوع موجود هستند که می‌توانید باتوجه‌به بودجه و سلیقه خود، از میان آن‌ها انتخاب کنید؛ همچنین، اجاره سوئیت در مشهد نیز از محبوبیت بالایی بین خانواده‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند برخوردار است.

طرقبه و شاندیز؛ ییلاق‌های جذاب مشهد در فصل گرما

طرقبه و شاندیز دو منطقه ییلاقی در نزدیکی مشهد هستند که به‌دلیل آب‌وهوای خنک و طبیعت سرسبز، از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌روند. در این دو منطقه، می‌توانید از تفریحات متنوعی مانند پیاده‌روی در کوه، کوه‌نوردی، چادر زدن، گشت‌وگذار در باغ‌ها و رستوران گردی لذت ببرید.

طرقبه در فاصله حدود 20 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این ییلاق دارای چندین رودخانه، چشمه و آبشار است که طراوت و زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. ازجمله جاذبه‌های گردشگری طرقبه می‌توان به پارک جنگلی طرقبه، باغ وحش وکیل‌آباد، تله‌کابین دره گرم و سد طرقبه اشاره کرد. شاندیز در فاصله حدود 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است و این یعنی فاصله زیادی با سوئیت مشهد اجاره‌شده توسط شما نخواهد داشت. این ییلاق به‌خاطر رستوران‌های متعدد که غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کنند، مشهور است. ازجمله جاذبه‌های گردشگری شاندیز می‌توان به پارک جنگلی شاندیز، آبشار هفت‌حوض، روستای ازغد و چشمه شگفت اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید از طرقبه و شاندیز فصل بهار و تابستان است که هوا خنک و دل‌پذیر است. بعد از اجاره سوئیت در مشهد، برای رفتن به این دو ییلاق می‌توانید از خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید.

جمع‌بندی

سفر به هرکدام از این دو شهر، تجربه‌ای منحصربه‌فرد به شما خواهد داد. رشت با طبیعت بکر و سرسبز و مشهد با جاذبه‌های مذهبی و تاریخی، هر دو مقصدی ایده‌آل برای سفر هستند. با اجاره کردن ویلا رشت یا سوئیت مشهد، می‌توانید از اقامتی آرام و راحت در این شهرها لذت ببرید. این اقامت، فرصتی برای استراحت و تجدید قوا بعد از گشت‌وگذار در شهر به شما می‌دهد.