ایرپاد اپل در میان بهترین هندزفری های بازار برای آیفون، محبوب اما گران است. ایرپاد، محصول اختصاصی این شرکت آمریکایی به دلیل امکانات خوب و سازگاری فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، یکی از اولین انتخاب‌های کاربران است. برای هر نوع کاربری خاصی از قبیل بازی، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی می‌توانید از هندزفری ایرپاد اپل استفاده کنید. با وجود مزایای زیاد، قیمت بالای این محصول مانع از خرید آن برای بسیاری از افراد می‌شود. پس اگر شما هم به دنبال خرید هندزفری مناسب برای آیفون یا جایگزین‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستید این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب بهترین جایگزین ایرپاد

انتخاب محصولی جایگزین برای ایرپاد لزوما به معنی خرید محصول ارزان‌تر نیست. شاید در وهله اول نام ایرپاد هایلو یا ایرپاد شیائومی به ذهنتان خطور کند که البته محصولات باکیفیتی هم تولید می‌کنند. اما در سایر برندها هم می‌توانید هندزفری‌های بسیار مناسب و با قابلیت‌های فراوانی پیدا کنید. انتخاب بهترین هندزفری برای ارتباط با آیفون کمی دقت می‌خواهد. در نگاه اول اغلب محصولات بازار به محصولات اپل متصل می‌شوند اما ممکن است در برخی از ویژگی‌ها محدودیت‌هایی داشته باشند.

دنیای هدفون و هندزفری همواره شاهد تحولات جالبی بوده است. از نظر نحوه ارتباط با گوشی، گوشی‌های قدیمی در سال‌های دور از درگاه‌های اختصاصی خودشان استفاده می‌کردند. سپس تا مدت‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد اصلی هندزفری درنظر گرفته شد تا این‌که ایرپاد اپل معرفی و این جک صدای دوست‌داشتنی حذف شد. امروزه تنوع هندزفری‌های بلوتوثی بسیار گسترده شده است و می‌تواند هر کاربری را دچار سردرگمی کند.

اپل ایرپاد پرو نسل دوم

اگر فقط از محصولات اپل خریداری می‌کنید و قصد خروج از اکوسیستم این برند را ندارید، خرید ایرپادز پرو ۲ به شما پیشنهاد می‌شود. این هدفون سبک، راحت و زیباست و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. عملکرد سیستم حدف نویز آن نسبت به نسل قبل بهبود یافته و حالت Transparency به بهترین شکل با شرایط منطبق شده و عمل می‌کند.

اما مسائلی مانند قیمت زیاد، نبود قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه و نبود پشتیبانی از پخش محتوای صوتی Hi-Res شاید باعث شود تا محصولاتی از سایر برندها را هم در نظر داشته باشید. اما اگر آیفون دارید و عمر باتری هدفون برایتان اهمیت دارد و از گوش دادن به موسیقی با کمترین میزان نویز لذت می‌برید، ایرپاد پرو نسل دوم انتخاب مناسبی خواهد بود.

خرید هندزفری و ایرباد بی سیم

سونی WF-1000XM5

ایرپاد سونی مدل WF-1000XM5 از نوع تو گوشی و TWS است که نویز کنسلینگ فعال یا ANC را ارائه می‌دهد. این هدفون درایور ۸.۴ میلی‌متری دارد و بازه فرکانس پاسخ‌دهی آن فراتر از محدوده شنوایی انسان است. از دیگر نکات قابل توجه WF-1000XM5 می‌توان به شارژدهی ۸ ساعته در شرایط روشن بودن حذف نویز و قابلیت شارژ بی‌سیم Qi اشاره کرد. ضمن این‌که تا ۳ بار می‌توانید هریک از گوشی‌های هدفون را با کیس مخصوص شارژ کنید.

سونی اپلیکیشن اختصاصی برای تنظیم و شخصی‌سازی صدا دارد و از محتوای Hi-Res هم پشتیبانی می‌کند. دو قابلیت Ambient Sound و Quick Attention برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا و صحبت با دیگران بدون برداشتن هدفون بسیار جالب و کاربردی هستند.

هدفون بیتس فیت پرو

نمی‌توان از هندزفری های سازگار با آیفون حرف زد اما به مدلی از بیتس اشاره نکرد. یکی از بهترین مدل‌های اسپورت، فیت پرو بیتس است که علاوه بر دارا بودن نویز کنسلینگ فعال تا حداکثر ۶ ساعت شارژدهی دارد. با گواهی IPX4 خیالتان از بابت مقاومت در برابر پاشش آب و تعریق آسوده است و اگر هریک از ایربادها را گم کرده باشید می‌توانید با کمک اپلیکیشن Find My آن را مکان‌یابی کنید.

ایرپاد بیتس Fit Proاز هر نظر از یک هندزفری عادی فراتر است و در مقایسه عملکرد فنی، با ایرپاد پرو تفاوت زیادی ندارد. صدای فراگیر Spatial و ردیابی حرکات سر با کمک سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ از قابلیت‌های مهم فیت پرو است و می‌توانید از طریق سیری با فرامین صوتی نیز آن را کنترل کنید. امکان فعال و غیرفعال کردن حذف نویز به‌راحتی مهیاست و به لطف طراحی با گیره‌های هلالی، به‌سادگی و با اطمینان بیشتری داخل گوش قرار می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو

درست است که برخی از امکانات خاص گلکسی بادز مخصوص گوشی‌های سامسونگ است اما به‌طور کلی می‌توانید آن را در کنار هر گوشی اندرویدی دیگر یا حتی iOS به‌کار بگیرید. پشتیبانی از محتوای با وضوح بالا، امکان استفاده از دستورات صوتی، کیفیت صدای HD در مکالمه و گواهی IPX7 برای مقاومت دربرابر آب تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری، بخشی از قابلیت‌های رضایت‌بخش گلکسی بادز ۲ پرو محسوب می‌شوند.

این هدفون در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش عرضه شده است و در شرایط روشن بودن ANC تا حداکثر ۵ ساعت می‌تواند موسیقی پخش کند. البته به کمک امکان شارژ سریع تنها با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید نزدیک به یک ساعت از آن بهره ببرید.

بررسی تخصصی ایرباد و هندزفری در زومیت

شیائومی ردمی بادز ۴ پرو

ردمی بادز ۴ پرو شیائومی از هدفون‌های خوش‌قیمت بازار است و مشخصات فنی قابل قبولی دارد. استفاده از دیافراگم‌های تیتانیوم، آلیاژ آلومینیوم و منیزیم به همراه درایور ۱۰ میلی‌متری و فناوری صدای ۳۶۰ درجه موجب می‌شود تا از شنیدن موسیقی لذت ببرید. از امکانات جالب ردمی بادز ۴ پرو، قابلیت حذف صدای باد هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری است که همه به لطف استفاده از ۶ میکروفون برای حذف نویز انجام می‌شود.

اگر به طراحی سبک و ارگونومیک علاقه دارید و قصد دارید آن را به‌طور همزمان به دو دستگاه متصل کنید این هدفون برای شماست. شیائومی گیمرها را هم فراموش نکرده است و با قابلیت Gaming Mode امکان کاهش تأخیر صدا تا ۵۹ میلی‌ثانیه را خواهید داشت. همچنین حذف نویز به شکل هوشمند در سه سطح مختلف تنظیم می‌شود و از حالت Transparency هم پشتیبانی می‌کند.

هدفون هایلو W1

در انتها به اقتصادی‌ترین گزینه فهرست‌مان می‌رسیم. هایلو W1 نویز کنسلینگ فعال ندارد اما نویز صدا را در مکالمه حذف می‌کند. می‌توانید از طریق کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد، تماس صوتی را برقرار یا قطع و محتوای در حال پخش را کنترل کنید. همچنین با سه بار ضربه روی هر گوشی امکان فعال کردن دستیار صوتی را خواهید داشت. این هندزفری از کدک‌ها و پروفایل‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و گواهی IPX4 برای مقاومت در برابر آب و رطوبت دارد.

نکات مهم در انتخاب شکل ظاهری هندزفری

اولین و مهم‌ترین نکته، راحتی هندزفری در گوش است. ایربادها نباید در گوش شما فشار ایجاد کنند یا پس از مدتی باعث درد در مجرای گوش شوند. سری هندزفری یا همان ایرتیپ باید در اندازه‌های مختلف ارائه شود تا بتوانید سایز مناسب گوش خود را انتخاب کنید. همچنین باید به نوع کاربری و نیاز خود نیز توجه کنید. اگر به دنبال هندزفری برای ورزش هستید، دقت کنید که سری ایرباد به طور کامل داخل گوش قرار بگیرد یا در صورت امکان گیره‌های هلالی روی گوشی داشته باشد تا حین فعالیت ورزشی بیرون نیفتد.

اگر گوش‌های کوچکی دارید، از هدفون‌های دور گوشی استفاده نکنید، زیرا ممکن است سنگین و حجیم به‌نظر برسند. در نظر داشته باشید که نوع سری هدفون هم می‌تواند بر کیفیت و نشتی صدا اثر بگذارد. یک هندزفری با قابلیت ANC باید بتواند به‌طور کامل محفظه گوش را عایق کند. اما در نهایت انتخاب هندزفری امری سلیقه‌ای است و به نیازها و ترجیحات شما بستگی خواهد داشت. با استفاده از بخش محصولات زومیت می‌توانید مشخصات کامل هدفون‌های معرفی شده به همراه تصاویرشان را مشاهده کنید.