کتاب‌های کمک‌درسی خوب یا بد؟

دهه‌های شصت و هفتاد، همراه داشتن کتاب کمک‌درسی در مدرسه یکی از بزرگ‌ترین خلاف‌هایی بود که یک دانش‌آموز می‌توانست انجام دهد. با گذشت زمان و پررنگ‌تر شدن رقابت‌های کنکور، ورود به مدارس تیزهوشان و حتی ورود به مدارس غیرانتفاعی برتر، کم‌کم کتاب‌های کمک‌درسی هم جای خود را میان کیف و کتاب‌خانه‌ی بچه‌ها باز کردند و الآن یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر آموزش شده‌اند. کتاب‌هایی که هدف اولیه‌ی آن‌ها حل چالش‌هایی از کتاب‌های درسی بوده که یا در کلاس فرصتی برای توضیح کافی آن‌ها نبوده یا به طور کلی در کتاب کمرنگ هستند. در این حالت کتاب‌های کمک‌درسی فقط مجموعه‌ای از تست و پاسخ نیستند و خودشان می‌توانند آموزنده‌ی تعدادی از مفاهیم مهم باشند.

کیفیت ارایه مطالب، حجم صفحات و تعداد این کتاب‌ها برای هر درس موضوعی است که همواره با چالش همراه بوده و از مسئولین آموزشی و معلمین گرفته تا پدر و مادر و دانش‌آموز را با چندراهی در انتخاب مواجه می‌کند. گاهی برای یک درس که کتاب آموزش و پرورشی آن کمتر از 100 صفحه است، بچه‌ها چند جلد کتاب کمک‌درسی با بیش از 500 صفحه تهیه می‌کنند که بسیاری از مطالب آن‌ها مشترک است و مطالعه‌ی آن‌ها اتلاف وقت و هزینه است.

خرید اینترنتی کتاب‌های کمک‌درسی

با همه‌گیر شدن خریدهای اینترنتی، کمبود کتاب در شهرهای مختلف به فراموشی سپرده شد و هر کتابی در هر خانه‌ی ایران در دسترس است. آیریسک هم جزو اولین مجموعه‌هایی بود که فروشگاه اینترنتی تخصصی ویژه‌ی کتاب‌های المپیاد و کمک‌درسی از پایه تا کنکور را از سال 1386 برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کرد. حالا بخشی از فرایند انتخاب کتاب‌های خوب، توسط معلمین آیریسک انجام می‌شود که سال‌ها در مدارس برتر کشور تدریس موفق داشته‌اند.

کتاب‌های کمک‌درسی، ارزانتر از همه جا

یکی از اهداف فروشگاه کتاب آیریسک ، دسترسی ارزان بچه‌ها به کتاب‌های مورد نیاز بوده است. برای این کار با تمام ناشران مطرح آموزشی مذاکره شده تا بالاترین تخفیف‌های ممکن در فروشگاه آیریسک اعمال شود. هم‌اکنون تخفیف‌های دایمی و جشنواره‌های روزانه و هفتگی باعث شده تا کتاب‌های کمک‌درسی، ارزان‌تر از همیشه در اختیار بچه‌ها قرار گیرد.

از آیریسک کتاب بخر، آزمون و دوره‌ی آموزشی جایزه ببر

آیریسک علاوه بر فروشگاه کتاب، بزرگ‌ترین برگزارکننده دوره‌های آموزشی و المپیادهای آزمایشی است. بچه‌های خاص و نخبه‌ی سال‌های ششم تا یازدهم کل کشور از خدمات متنوع آیریسک شامل دوره‌های آموزشی، المپیادهای آزمایشی، مشاوره و برنامه‌ریزی و انواع آزمون‌های هوش و استعدادیابی تحصیلی استفاده می‌کنند. حالا این امکان فراهم شده تا بچه‌ها با خرید آنلاین کتاب‌های کمک‌درسی، بخشی از هزینه‌ی پرداخت شده را برای استفاده از این خدمات استفاده کنند. موضوعی که در هیچ فروشگاه دیگر کتاب‌های کمک آموزشی وجود ندارد.

برگشت هزینه خرید کتاب از آیریسک