به گزارش پارس نیوز و به نقل از واحد روابط عمومی گروه معماران شهرآرا، بی نظمی، شلوغ بودن و عدم استفاده صحیح از فضاها یکی از بزرگترین مشکلات داروخانه‌ها است که منجر به بزرگ‌ترین نیاز هر داروخانه یعنی دیزاین و طراحی دکوراسیون داروخانه همراه با اجرای آن به صورت اصولی و بر اساس استانداردهای طراحی داروخانه می‌گردد، به نحوی که به طور بهینه از تمامی این فضا ها استفاده شود. گروه معماران شهرآرا با تکیه بر تیم متخصص خود بیش از 40 پروژه موفق طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه‌ در بیش از 12 استان در سراسر ایران انجام داده است که در این گزارش به معرفی اجمالی 3 نمونه دکوراسیون داخلی داروخانه شهرآرا میپردازیم.

طراحی و اجرای داروخانه دکتر زردکوهی در ایرانشهر

داروخانه دکتر زردکوهی از دورترین پروژه‌های گروه شهرآرا از لحاظ موقعیت جغرافیایی بوده است. محل پروژه در استان سیستان و دفتر مرکزی گروه شهرآرا در اصفهان میباشد و این موضوع بیانگر این است که امکان طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه در سراسر ایران با گروه شهرآرا به راحتی میسر است. قفسه بندی داروخانه و تمام اجزا دکور داروخانه در کارگاه شهرآرا به طورکامل ساخته و مونتاژ شده و سپس به محل داروخانه برده میشود.

نمونه دکوراسیون داخلی داروخانه دکتر زردکوهی - شهرآرا

به گفته واحد روابط عمومی مجموعه شهرآرا، ویژگی‌های مهم در طراحی داروخانه دکتر زردکوهی عبارتند از:

  • در طراحی این داروخانه از ترکیب رنگ چوب، سبز و سفید استفاده شده است
  • برای هر بخش آرایشی و بهداشتی، حریم خصوصی ایجاد شده است
  • صندوق داروخانه را نزدیک درب ورودی/خروجی درنظر گرفته شده شده است
  • برای ترغیب مراجعین به خرید، ویترین‌های نمایشی روبه‌روی نشمین قرار دارند
  • طراحی اتاق مشاوره طبق ضوابط تاسیس داروخانه انجام شده است

در معرفی این پروژه مشاهده میکنید که در  قفسه بندی داروخانه از خطوط منحنی با ترکیب رنگ سبز استفاده شده است که باعث زیبایی و تلطیف فضا ی داروخانه شده است. گروه طراحی شهرآرا با درنظر گرفتن سلیقه و خواسته های کارفرما سعی کرده در استفاده از رنگ و ترکیب متریال ها طرحی زیبا و اصولی به کارفرما تحویل دهد. قفسه بندی داروخانه ام دی اف عمده دکوری هست که این روزها در دکوراسیون داروخانه ها استفاده میشود. اما برای اینکه به فضای داروخانه روح بخشیده شود و فضای خوبی داشته باشد، طراحی اصولی دکوراسیون داروخانه از الزامات شروع کار است. بدون طراحی و نقشه‌ی راه توسط طراح با تجربه، این مسیر سخت و بدون نتیجه خواهد بود.از موارد جدید در داروخانه دکتر زردکوهی که نسبت به دیگر داروخانه ها باعث تمایز آن شده است، فضای کودک با شلف ها و قفسه بندی ام دی اف است.

قفسه بندی داروخانه دکتر زردکوهی - شهرآرا

طراحی و اجرای داروخانه‌ی شبانه روزی امام حسین در شهرستان رفسنجان

دومین نمونه دکوراسیون داخلی داروخانه‌ای که در این گزارش قصد داریم به شما معرفی کنیم، داروخانه‌ی شبانه روزی امام حسین در شهرستان رفسنجان است. این پروژه از بزرگترین داروخانه هایی بوده است توسط شهرآرا دکور شده است. طبق مستندات موجود در سایت این مجموعه، وجود ستون های زیاد در فضای داروخانه از چالش های اصلی این پروژه بوده است که با طراحی اصولی و درست و در نظر گرفتن درخواست های کارفرما برای جانمایی تعداد پرسنل و کاربری های مختلف، طراحی به خوبی انجام شده است.

نمونه دکوراسیون داروخانه‌ی شبانه روزی امام حسین - شهرآرا

این روزها مزیت با جزییات بوجود می آید. ایجاد هماهنگی در خدماتی که به مراجعین ارائه میکنید باعث میشود در ذهن آنها ماندگار شوید و در الویت آنها برای مراجعه ی مجدد باشید. اما این هماهنگی از جه طریقی ایجاد میشود؟ افراد زمانی متوجه تفاوت شما با دیگر رقبا میشوند که حرفه ای باشید. حرفه ای از اخلاق و کاربلد بودن کارمندان داروخانه گرفته تا نحوه‌ی پوشش آنها و دکوراسیون داروخانه. از این رو در روند طراحی و اجرای دکور این داروخانه‌ی شبانه روزی امام حسین، طراحی لوگو داروخانه و هویت بصری نیز توسط گروه معماران شهرآرا انجام شده است و از لوگو در دیزاین و طراحی دکور نیز استفاده شده است که در تصویر زیر مشخص است. طراحی لوگو داروخانه و هویت بصری یکی از آیتم های حرفه‌ای شدن است و قدمی به سمت برندسازی داروخانه‌ی شماست. این مورد هم از تجارب موفق گروه شهرآرا بوده است و به گفته واحد روابط عمومی این مجموعه، در رزومه ی کاری شهرآرا چند نمونه‌ی تخصصی و خوب از طراحی لوگو داروخانه و هویت بصری وجود دارد.

طراحی لوگو داروخانه شبانه روزی امام حسین - شهرآرا

طراحی و اجرای داروخانه دکتر خدادادی در تهران

سومین و آخرین نمونه دکوراسیون داخلی داروخانه‌ای که در این گزارش به بررسی آن میپردازیم، داروخانه دکتر خدادادی با متراژ حدودا 75 متر است. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت مجموعه شهرآرا، کاربری قبلی ملک، منزل مسکونی بوده است و به همین علت محدودیت های زیادی در طراحی وجود داشته است.زیرا با توجه به مسکونی بودن، پنجره‌های زیادی در دیوارهای محل وجود داشته است و لذا عبور نور از این پنجره‌ها در روز، برای محصولاتی که نباید در معرض نور مستقیم باشند، یک چالش مهم بوده است که از تصاویر این داروخانه مشخص است که به خوبی این مشکل برطرف شده است.

نمونه دکور داخلی داروخانه دکتر خدادادی - شهرآرا

برای اطلاع از نحوه‌ی همکاری با گروه معماران شهرآرا و همچین مشاهده‌ی سایر نمونه دکوراسیون داخلی داروخانه هایی که توسط این مجموعه طراحی و اجرا شده است میتوانید به  سایت https://theshahrara.ir مراجعه کنید.