ترکیه یکی از کشورهای زیبا و توریستی خاورمیانه، و مقصد محبوب ایرانیان مهاجر متقاضی اقامت است. به ویژه طی چند سال اخیر که اغلب افراد تحصیل کرده و متخصص با مشکل اشتغال یا ادامه تحصیل مواجه شده اند، تقاضا برای مهاجرت به این کشور نیز رو به افزایش است، و افراد بیشتری به دنبال آگاهی از شرایط مهاجرت به ترکیه هستند. اگر شما هم به فکر مهاجرت به ترکیه هستید و نمی دانید از چه روشی می توانید اقدام به اینکار کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با شرایط مهاجرت به ترکیه آشنا شوید.

1

مزایای مهاجرت و اقامت در ترکیه

بسیاری از مردم برای ادامه تحصیل، گردش، کار یا حتی زندگی به فکر مهاجرت به ترکیه هستند و برخی دیگر هم می خواهند با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کنند، و از مزایای حق شهروندی و پاسپورت ترکیه استفاده کنند. ولی مهاجرت کردن به ترکیه و اقامت در این کشور (چه بصورت دائمی و چه بصورت موقت)، فارغ از بحث کار، تحصیل و اشتغال، مزایای دیگری نیز دارد:

مزایای اقامت در ترکیه

  1. افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه و امکان مبادله با بانک های اروپایی
  2. هزینه های پایین و مناسب زندگی و تفریح در ترکیه
  3. بهره مندی از خدمات درمانی و بهداشتی مناسب در سطح اروپا
  4. امکان استفاده از تسهیلات دانشگاهی با بازپرداخت کم
  5. امکان سفر به کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا
  6. موقعیت جغرافیایی ترکیه و آب و هوای مطبوع و بسیار معتدل آن

مزایای مهاجرت و زندگی در ترکیه

  1. مطلوب بودن شرایط آب و هوای ترکیه
  2. فرصتی برای سازماندهی مشاغل شخصی و کارآفرینی
  3. گردشگری، حمل و نقل و ارتباطات مناسب بین شهرها و کشورهای اروپایی
  4. قیمت مناسب و تنوع بسیار بالای محصولات و فروشگاه ها
  5. محصولات غذایی و گیاهی تازه در تمام فصول سال با قیمت اندک
  6. وجود خدمات و مراقبت های پزشکی با کیفیت عالی
  7. امکان تهیه مسکن ارزان قیمت و سیستم ساده دریافت اجاره مسکن

2

روش های مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه با توجه به جذابیت های توریستی و شباهت دینی و فرهنگی به ایران، تقریبا اولین مقصد مهاجرت یا اقامت ایرانیان محسوب می شود، و شرکت های خدمات مهاجرتی متعددی در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از این شرکت ها تکینکوگروپ است؛ تیمی باتجربه و متخصص در زمینه اقامت و مهاجرت ترکیه. این کار از طریق مشاوره تخصصی به هر فرد، و معرفی راهکار مناسب با شرایط مالی و تحصیلی وی انجام می شود. زیرا روش های اقدام برای مهاجرت به ترکیه بسیار متنوع و متفاوت است، و هر فرد باید با توجه به وضعیت مالی و درآمدی یا تحصیلی خود، از یک روش خاص استفاده کند. این روش ها عبارتند از:

  1. مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند ترک
  2. مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی
  3. مهاجرت از طریق کار و استخدام در شرکت های ترک
  4. مهاجرت از طریق اجاره خانه یا آپارتمان
  5. مهاجرت از طریق خرید ملک و مستغلات
  6. مهاجرت با استفاده از کارآفرینی
  7. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  8. مهاجرت از طریق شرکت در دوره های آموزشی و زبان ترکی
  9. مهاجرت از طریق اخذ شهروندی
  10. مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان

3

آسان ترین روش های مهاجرت به ترکیه

همان طور که پیش تر گفتیم، روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه یا اخذ اقامت این کشور وجود دارد، ولی هر کدام از این روش ها سختی ها و گره های قانونی خاص خود را دارند، که عبور از آنها شاید برای همه مقدور نباشد. اما دو روش وجود دارد که اقدام کردن از طریق آنها، نسبت به سایر روش ها زودتر به نتیجه می رسد؛ خرید ملک و ثبت شرکت. این دو روش نسبت به روش های قبلی راحت تر هستند، و فرآیند گرفتن اقامت در آنها سریعتر انجام می شود. در ادامه مطلب با این دو روش بیشتر آشنا شوید:

  1. خرید ملک در ترکیه، روشی آسان برای مهاجرت به ترکیه

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به ترکیه، خرید ملک است. با خرید ملک شهروندان کشورهای دیگر می توانند به راحتی موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. در واقع هر فرد با هر رقم بودجه ای می تواند در این کشور ملک بخرد، و با ثبت قانونی آن اقدام به دریافت اقامت در این کشور شود. قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است، بنابراین آپارتمان های لوکس یا ویلا در شهرهای زیبای این کشور دارای قیمت مناسبی هستند. املاک این کشور از نظر کیفیت ساخت و زیبایی سازه نیز بسیار عالی هستند. البته باید توجه کنید که قیمت خانه در ترکیه با توجه به این که کدام شهر را برای خرید ملک انتخاب کرده اید، متفاوت است!

  1. دریافت مهاجرت با ثبت شرکت در ترکیه

از دیگر روش های دریافت مهاجرت ترکیه، ثبت شرکت در این کشور می باشد. زیرا مهمترین چیزی که باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید این نکته است که اگر بخواهید به عنوان یک تبعه خارجی در ترکیه هر نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید، حتما باید ثبت شرکت کنید. با ثبت شرکت در ترکیه می توانید مهاجرت یکساله ترکیه را برای خود و اعضای خانواده تان درخواست دهید. البته فرآیند ثبت شرکت و اخذ مهاجرت دو پروسه جداگانه می باشد، یعنی به صرف ثبت شرکت نمی توانید برای مهاجرت در ترکیه اقدام کنید. بعد از پایان مراحل ثبت شرکت در ترکیه شما باید برای اخذ اقامت از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید. مراحل ثبت شرکت معمولا بین 3 الی 6 روز کاری زمان می برد و بعد از آن مدارک شرکت در اختیار شما قرار داده می شود.

اگر قصد مهاجرت یا اقامت در ترکیه را دارید، پیشنهاد ما به شما تکینکوگروپ است. این مجموعه با ۱۵ سال سابقه فعالیت در امر ساخت و ساز و مشاوره ملکی، آماده ارائه انواع خدمات اقامتی و مهاجرتی به ترکیه است. همچنین برای افرادی که قصد سرمایه گذاری به جهت اخذ پاسپورت کشور ترکیه را دارند، در خرید ملک، اخذ سند مالکیت و اخذ پاسپورت کشور ترکیه، در تمامی مراحل خدمات ویژه ای دارد.