چنانچه به دنبال خرید بهترین شیر حمام و انتخاب علم دوش مناسب آن هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از اجزای جدایی ناپذیر دکوراسیون ساختمان، شیرآلات بهداشتی هستند و باید در انتخاب آن‌ها وسواس و دقت خاصی به خرج داد. چون پس از خرید تا مدت‌ها با آن‌ها سر وکار خواهید داشت. همچنین انتخاب درست شیرآلات حمام در محیط‌هایی که متراژ پایینی دارند و با محدودیت فضا مواجه هستید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه به بیان مهم‌ترین نکات در زمینه انتخاب بهترین شیرآلات حمام و علم دوش خواهیم پرداخت.

ارتفاع شیرآلات دوش حمام باید چقدر باشد؟

شما باید به تناسب قدی که دارید، علم دوش حمام خود را انتخاب کنید تا موقع دوش گرفتن، به‌خاطر بلندی‌قدتان سرتان به دوش نخورد یا اگر قدتان کوتاه است، آب از علم دوش به شکل مناسبی روی شما ریخته شود. ارتفاع مناسب برای شیر دوش حمام را معمولا بین 90 سانتی‌متر تا یک متر در نظر می‌گیرند و علم آن باید ارتفاعی معادل 180 سانتی‌متر تا دو متر داشته باشد.

علم دوش حمام

علم دوش حمام یکی از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده دکوراسیون حمام است که کارایی بسیاری دارد. مهم‌ترین مزایای استفاده از علم دوش حمام شامل پاشیدن قطره‌ای آب برای پوشش دادن نقاط مختلف بدن و قابلیت جابه‌جایی در مدل‌های متحرک است. در ادامه انواع علم دوش را از لحاظ طراحی و نصب با هم بررسی خواهیم کرد.

۴

۱)علم دوش تک کاره ثابت و متحرک

علم دوش‌های تک کاره ثابت (یونیکا) با بست به دیوار یا سقف نصب شده و در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. دوش یونیکا به علم دوش تلفنی یا علم دوش تک کاره نیز شهرت دارد. این محصول تقریبا برای همه ی حمام و سرویس بهداشتی های بزرگ و کوچک قابل نصب و استفاده است. علم دوش‌های تک کاره متحرک طرفداران بیشتری دارند؛ چون به‌آسانی می‌توان آن‌ها را به هر طرف حرکت داد و تمام قسمت‌های بدن را کامل شست. این نوع علم دوش‌ها اغلب جنس پلاستیکی داشته و از‌این‌رو در بازار نیز قیمتی مناسب دارند. این نوع علم دوش‌ها برای تمامی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های بزرگ و کوچک قابل استفاده هستند

۲)علم دوش دو کاره

علم دوش‌های دوکاره یا یونیورست از تلفیق علم دوش‌های تک کاره ثابت و متحرک ساخته می‌شوند و از لحاظ ظاهری نیز جذابیت خاصی به دکوراسیون حمام می‌دهند. به صورت ساده تر، علم دوش یونیورست یا دوکاره همان علم دوش یونیکا است که یک سردوش ثابت نیز به آن اضافه شده است. این نوع علم دوش‌ها در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند رکورد‌های فروش را تا حد زیادی جابه‌جا کنند.

۳)علم دوش معمولی

این نوع علم دوش‌ها سر و شکلی سنتی دارند و تنها از یک میله با یک یا دو سر دوش ساخته می‌شوند.

۴)علم دوش تو کار

در دکوراسیون خانه‌های امروزی از شیرآلات توکار بسیار استفاده می‌شود. این مدل دوش درون دیوار قرار دارد و تنها سر دوش و اهرم‌های آن بیرون از دیوار قرار دارد.

۵)علم دوش صاف

نسل جدیدی از علم دوش‌ها هستند که طراحی بسیار خاصی دارند. این نوع علم دوش‌ها اغلب طراحی مربعی یا گردی شکل داشته و سطحی مسطح دارند.

۶)علم دوش تلفنی

این نوع علم دوش به‌دلیل شباهت زیاد آن به تلفن، به این نام شناخته می‌شود و تنظیماتی همچون اسپری آب نیز دارد.

۵

جنس شیرآلات حمام

به‌طور کلی شیرآلات از دو بخش تشکیل می‌شوند:

پوسته خارجی

پس از آن که پوسته داخلی شیر ساخته می‌شود، آن را با نوعی آلیاژ مخصوص روکش می‌کنند و پوسته خارجی شیر به‌این‌صورت به وجود می‌آید. برای روکش کردن پوسته خارجی شیر از آلیاژ فلزاتی مثل استیل، برنز، نیکل، مس و برنج استفاده می‌شود. به‌عقیده کارشناسان، بهترین گزینه برای روکش کردن شیر، فلز استیل است. چون علاوه‌بر ظاهر زیبا و ‌نقره‌فامشان، قیمت مقرون ‌به‌صرفه‌ای نیز دارند. آن‌ها همچنین لکه‌های آلودگی و آب را به‌خوبی نمایان می‌کنند و کار را برای تمیز کردن بسیار راحت می‌کنند.

پوسته داخلی

پوسته داخلی شیرآلات، در تماس مستقیم با آب و هوا هستند و باید برای ساختشان از آلیاژهای با مقاومت بالا استفاده کرد. آلیاژ برنج، بهترین نوع آلیاژی است که کارشناسان برای پوسته داخلی شیرآلات توصیه می‌کنند. آن‌ها همچنین تذکر داده‌اند افراد نباید به‌هیچ‌وجه از شیرآلاتی که پوسته داخلی آن‌ها از سرب خشک ساخته شده است، استفاده کنند. درست است که این نوع شیرآلات قیمت بسیار پایینی دارند اما به‌دلیل حل شدن سرب پس از مدتی در آب، تهدیدی جدی برای سلامتی به‌شمار می‌روند.

خرید شیرآلات حمام ارزان

بدون شک کیفیت شیرآلات با هزینه‌ای که برای آن‌ها می‌پردازید رابطه مستقیم دارند اما گاهی اوقات استثنائاتی نیز وجود دارد و شما می‌توانید انواع شیر آب با کیفیت را از فروشگاه اینترنتی سرام پخش تهیه کنید. با توجه به گارانتی و طراحی منحصر به فرد بودن این نوع شیرآلات می‌توانید آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه کنید.

۶

خرید شیرآلات حمام گران و لوکس

شیرآلات لوکس معمولا وزن بالایی دارند ولی در عین‌ حال از ظرافت زیادی برخوردار هستند. این نوع شیرآلات مراحل تولید پیچیده‌تری دارند و طراحی و ارگونومی شیک‌تری دارند. شیرهای اهرمی در دسته شیرآلات لوکس و گران قیمت قرار می‌گیرند.

دقت به گارانتی شیرآلات

موقع خرید شیرآلات با هر کیفیت و سطح قیمتی باید به معتبر بودن گارانتی آن دقت کنید. چرا که هزینه‌های جانبی و تعمیر شیرآلات پس از مدتی سر به فلک می‌کشند. شما می‌توانید برای داشتن خریدی مطمئن به بازار آنلاین سرام پخش سری بزنید.

۷

خرید آنلاین شیرآلات حمام

سرام پخش یک بازار آنلاین لوازم ساختمانی و دکوراسیون است که شما در آن با تنوع محصولی زیادی  مانند انواع کاشی و سرامیک ، شیر آلات ، چینی بهداشتی ، ابزار نصب و ... مواجه هستید و با کمی جستجو می‌توانید شیرآلات حمام خود را انتخاب کنید. این بازار، انتخابی سریع و آسان برای خرید آنلاین لوازم بهداشتی ساختمانی محسوب می‌شود که از امکاناتی مانند امکان مقایسه کالاها، تعامل بین فروشنده و مشتری، پرداخت در محل و پشتیبانی دائمی نیز برخوردار است. بنابراین، به‌کمک سرام پخش دیگر نیازی نیست زحمت زیادی به خودتان بروید تا به بازار بروید؛ چون هر موقع اراده کنید این بازار آنلاین هوشمند از طریق وبسایت یا اپلیکیشن در خانه شما حاضر خواهد شد.