در این مقاله میخواهیم راجب طلاق توافقی تهران وکیل صحبت کنیم که چیست و چگونه می شود در کمترین زمان طلاق توافقی گرفت بدون اینکه مشکلی پیش بیاید؟ پس تا آخر مقاله مراحل طلاق توافقی موسسه حقوقی تهران وکیل مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال می توانید با شماره 77221941 تماس بگیرید.

034

معمولا پس از صدور حکم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه کرد، بنابراین برای حل این مشکل شاید بهترین راهکار این باشد که طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذکر کنند تا در نهایت در حکم دادگاه منعکس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست کرد.

در ابتدای امر وکیل طلاق توافقی تهران وکیل را شرح می دهیم تا بعد به حضانت در این نوع طلاق بپردازیم. طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زن و شوهر زمانی که ادامه زندگی مشترک را ممکن ندانستند با تنظیم دادخواست و قراردادی مشترک به دادگاه از یکدیگر بصورت توافقی جدا می شوند. به موجب قرار مشترک طرفین تکلیف مهریه، حضانت فرزند و …. مشخص می شود و دادگاه با توجه به توافق طرفین اقدام به صدور حکم می کند. در این توافق و قرارداد اولیه طرفین ممکن است با وجود اینکه سن کودکان بیش از 7 سال باشد حضانت آن ها را به مادر بسپارند و البته در اکثر مواقع تامین نفقه کودکان به عهده پدر است که متعهد به پرداخت نفقه فرزندان خود می شود و بهتر آن است که این شرط نیز ذکر شود که نفقه هرساله با توجه به تورم افزایش یابد. البته طرفین در این توافق ضمن طلاق توافقی می توانند شروط دیگری نیز قید کنند مثل اینکه اگر مادر اقدام به ازدواج مجدد نمود فرزند یا فرزندان نزد او بمانند یا خیر. لازم به ذکر است که مادر علی رغم داشتن حضانت فرزند نمی تواند برای خروج او از کشور تصمیم گیری نماید و این امر از مسائلی است که در حیطه ولایت پدر می باشد و مادر فقط با اخذ وکالت تنظیمی در دفترخانه از پدر امکان تصمیم گیری در این مورد را دارد.

شما می توانید برای دیدن کامل مقاله به سایت تهران وکیل به نشانی www.tehran-atorney.com/وکیل-خانواده/طلاق-توافقی ممراجعه کنید.