طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین بنا به رضایت دو طرفه نسبت به انجام آن اقدام می نمایند . در این صورت طرفین باید نسبت به تمامی حق و حقوق فی مابین اعم از مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، فرزند تعیین تکلیف نمایند . ضمن امضای صورت جلسه ای به توافق برسند. طلاق توافقی در گروه وکلای تهران به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود.

 

111111

 

چنان چه طرفین تمایل داشته باشند این موضوع را وکالتا به این معنی که با داشتن وکیل انجام دهند، با حضور در دفاتر وکالت وکالتنامه و صورت جلسه ی تنظیمی توسط وکیل را امضا کرده و وکیل طلاق توافقی به وکالت از آن ها نسبت به انجام طلاق اقدام می نماید که تبعا این امر مستلزم پرداخت هزینه هایی از سوی موکل یعنی زوجین می باشد . این هزینه ها به دو دسته تقسیم می شود . بخش اول هزینه حق الوکاله و بخش دوم هزینه های دادرسی می باشد که خود این هزینه دادرسی نیز شامل هزینه ثبت دادخواست ، آزمایش بارداری و ثبت و اجرای صیغه طلاق می شود.

یکی دیگر از خدمات گروه وکلای تهران اجرا گذاشتن مهریه می باشد که می توانید با داشتن وکیل پایه یک دادگستری و مجرب کارهای خود را به او بسپارید تا در کمترین زمان ممکن مراحل قانونی را طی کند.

مراحل طلاق توافقی گروه وکلای تهران :

علاوه بر داوری، زوجین از طرف دادگاه به مراکز مشاره‫ای هم ارجاع داده می‫شوند؛ در این مراکز زوجین علت عدم توافق خود را مطرح می‫کنند و مشاور زوجین را به صلح و سازش دعوت می کند و اگر این سازش حاصل نشد؛ مشاور نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب  به دادگاه اعلام خواهد کرد.

گرفتن گواهی داور و مشاور و مراجعه مجدد به دادگاه در طلاق توافقی

پس از آن که گواهی داورو مشاور به شعبه‌ دادگاه رسید؛ قاضی آن ها را بررسی کرده و سپس گواهی عدم امکان سازش را صادر می‫‌کند؛ لازم به ذکر است که زن و شوهر باید در همان جلسه‌ دادگاه حق تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی خود را اعلام کنند؛  با این کار رأی دادگاه قطعی می‌شود و مدیر دفتر دادگاه گواهی قطعیت را در سه نسخه صادر میکند و هر یک از طرفین نسخه ای از آن دریافت می کنند.

رجوع به دفتر ثبت ازدواج و طلاق توافقی

در این مرحله گواهی عدم امکان سازش صادر شده است؛ لازم به ذکر است که این گواهی سه ماه اعتبار دارد؛ یعنی طرفین فقط تا سه ماه فرصت دارند که با مدارک لازم به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنند و اگر این مدت سپری شود اعتبار این گواهی و کلیه‌ توافقات فی‌مابین زوجین از بین خواهد رفت.

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش، در صورتی که زوجه باکره باشد؛ قبل از جاری شدن صیغه طلاق باید سلامت بکارت خود را از پزشکی قانونی دریافت کند. در صورتی که باکره نباشد و در توافقات بر این امر اقرار کرده باشد؛ باید آزمایش خون داده و گواهی عدم بارداری بگیرد. در این مرحله زوجین با در دست داشتن گواهی عدم بارداری و قطعیت گواهی عدم امکان سازش می‫توانند به هریک از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق رجوع کنند و نسبت به اجرای رأی طلاق و جاری شدن صیغه‌ی طلاق اقدام نمایند.

می توانید سوالات حقوقی خود را راجب طلاق توافقی و مراحل طلاق توافقی از وب سایت گروه وکلای تهران ( talagh-tavafoghi.com ) بپرسید و از مشاوره تلفنی رایگان ما استفاده کنید.

منبع : talagh-tavafoghi.com